خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۱۴ خرداد سال ۸۰ | سخنرانی مفصل رهبری در سالگرد رحلت امام

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

دوشنبه 14 خرداد 1380 | 11 ربیع‌الاول 1422 4 ژوئن 2001

برای مراسم سالگرد رحلت امام، به مرقد امام رفتم. رهبری سخنرانی مفصلی داشتند؛ جمعیت هم خوب بود. رفت و برگشت با هلی‌کوپتر بود. بقیه وقت را به مطالعه بولتن‌ها گذراندم. اعلام شد که ولیعهد نپال که مجروح بوده، درگذشته و تردید در عامل تیراندازی، باعث ناراحتی و آشوب در نپال شده و وضع فوق‌العاده اعلام شده است. اول کار گفتند، ولیعهد «دی پندرا» تیراندازی کرده، ولی بعد تردید پیش آمد.[1]

آمریکا، برای جلوگیری از بحران بیشتر برای اسرائیل، تلاش وسیعی برای تجدید مذاکرات اسراییل و فلسطین، شروع‌ کرده است. [آریل] شارون، [نخست‌وزیر اسراییل] را نیز از اقدام تلافی‌جویانه بازداشته و [یاسر] عرفات، [رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین] هم وادار به اعلام آتش‌بس شده، اما مردم فلسطین نمی‌پذیرند.

متأسفانه یک اتوبوس زوار ایرانی، در سوریه آسیب دیده و شش نفر کشته و 45 نفر مجروح شده‌اند.


[1] – کشتار خاندان سلطنتی نپال در ۱ ژوئن ۲۰۰۱ در کاخ نارایانیتی رخ داد. ۹ نفر از اعضای خانواده سلطنتی در یک تیراندازی دسته جمعی در هنگام شام دیدار ماهانه خانواده سلطنتی در خانه کشته شدند. بیرندرای نپال و همسرش ملکه آیشواریا نیز در این حادثه به قتل رسیدند. یک تیم تحقیقاتی منصوب دولت، ولیعهد دیپندرا را عامل این قتل‌عام معرفی کرد. دیپندرا پس از شلیک به خودش به کما رفت. بعداً، با مرگ پدرش، دیپندرا در حالی‌که در کما بود، پادشاه نپال اعلام شد. او پس از سه روز کما در بیمارستان درگذشت. برادر بیرندرا –گیانندرا- پس از مرگ برادرزاده‌اش، پادشاه دیپندرا به سلطنت رسید.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا