خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صادرات گلاب کرمانشاه به اروپا برای عطرسازی

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۲۸۰ هکتار باغ گل محمدی در کرمانشاه، گفت: گلاب به طور عمده به عراق و کشور‌های حاشیه خلیج فارس و اسانس براس استفاده در صنعت عطرسازی به طور عمده به کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.

به گزارش سایت نسیم کرمانشاه، «فیض قربانی اظهار داشت: در استان کرمانشاه ۲۸۰ هکتار باغ گل محمدی وجود دارد که سالیانه ۶۰۰ تن محصول از آنها برداشت و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز همین حدود محصول داشته باشیم.

او عنوان کرد: گل‌های دست چین شده ابتدا به مراکز دسته‌بندی ارسال و سپس توسط واحد‌های فراوری گلاب‌گیری و در کنار آن اسانس نیز تهیه می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: محصول گل محمدی استان بیشتر به صورت گل‌تر برداشت می‌شود و سه کارخانه صنعتی در استان وجود دارد که محصولات به این واحد‌ها حمل و سالیانه ۲۰۰ هزار لیتر گلاب تولید می‌شود و به‌ازای هر پنج تن گل‌تر نیز یک لیتر اسانس گرفته می‌شود.

قربانی با بیان اینکه بیشتر باغ‌های گل محمدی استان در کرمانشاه، هرسین و کنگاور قرار دارند افزود: البته نیاز آبی کم و سازگاری با شرایط آب و هوایی سبب شده برنامه توسعه باغات گل در دستور کار سازمان جهاد قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود سالیانه ۱۰۰ هکتار به سطح باغات گل محمدی استان اضافه شود عنوان کرد: برداشت گل محمدی در استان کرمانشاه از اواسط اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۱۵ خرداد ماه ادامه دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه گلاب و اسانس از فراوری گل محمدی به دست می‌آید که گلاب به طور عمده به عراق و کشور‌های حاشیه خلیج فارس و اسانس براس استفاده در صنعت عطرسازی به طور عمده به کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا