خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آغاز آزمایش بالینی اولین واکسن سرطان جهان در بریتانیا

واکسن سرطان متناسب با تومورهای فرد طراحی خواهد شد و به بدن آن‌ها فرمان می‌دهد که سلول‌های سرطانی را شکار کرده و نابود کند.

به گزارش سایت هاژه (آذربایجان غربی)، «سازمان خدمات درمانی ملی انگلیس می‌گوید آزمایش بالینی واکسن‌های شخصی‌سازی‌شده سرطان را آغاز کرده است که بر اساس آن، هر فرد مبتلا به سرطان واکسن متناسب با تومور خود را دریافت خواهد کرد.

به گزارش رسانه‌های بریتانیایی، در آغاز این طرح «انقلابی»، یک مرد ۵۵ ساله و پدر چهار فرزند که به‌دلیل ابتلا به سرطان روده بزرگ تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، اولین واکسن سرطان را در یک بیمارستان شهر بیرمنگام دریافت کرد.
تاکنون ۳۰ بیمارستان در طرح واکسن سرطان سازمان خدمات درمانی ملی انگلیس ثبت‌نام کرده‌ و ده‌ها نفر برای شرکت در آزمایش‌های بالینی این واکسن اعلام آمادگی کرده‌اند. انتظار می‌رود هزاران نفر دیگر در سال آینده در این طرح مشارکت کنند.

به گزارش روزنامه گاردین، این واکسن‌ها که هدف‌شان ارائه یک درمان دائمی برای سرطان است، به صورت سفارشی برای هر بیمار و ظرف تنها چند هفته ساخته می‌شود.

واکسن سرطان متناسب با تومورهای فرد طراحی خواهد شد و به بدن آن‌ها فرمان می‌دهد که سلول‌های سرطانی را شکار کرده و نابود کند و از عود کردن بیماری جلوگیری نماید.

بر اساس طرح جدید که اولین نمونه در نوع خود در جهان است، بیمارانی که واجد شرایط باشند و موافقت کنند که آزمایش خون و نمونه بافت سرطانی آن‌ها تجزیه و تحلیل شود، به آزمایش‌های بالینی برای واکسن‌های جدید خواهند پیوست که به گفته کارشناسان، طلوع جدیدی برای درمان این بیماری است.

آماندا پریچارد، مدیر سازمان خدمات درمانی ملی انگلیس، دریافت این واکسن توسط اولین بیمار را «لحظه‌ای مهم» توصیف کرد و گفت که نهاد زیرمجموعه او، «در موقعیتی منحصر به فرد برای ارائه این نوع تحقیقات پیشرو جهانی از نظر اندازه و مقیاس قرار دارد».

گاردین می‌افزاید تحقیقات در مورد واکسن‌های سرطان در مراحل اولیه قرار دارد، اما آزمایش‌ها نشان داده‌اند که این واکسن‌ها می‌توانند در از بین بردن سلول‌های تومور باقی‌مانده پس از جراحی موثر باشند و به‌طرز چشمگیری خطر بازگشت سرطان را کاهش دهند.

به گفته مقام‌های بهداشتی، انتظار می‌رود اولین آزمایش‌ها بر روی افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ، پوست، ریه، مثانه، لوزالمعده و کلیه صورت گیرد، اما انواع سرطان‌های دیگر نیز می‌تواند در آینده به این فهرست اضافه شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا