خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کلاه ۲۵ میلیارد ریالی بر سر یزدی‌ها

رئیس پلیس فتای استان یزد: در دو ماه گذشته از ۱۵۰ نفر در یزد کلاهبرداری مجازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری افق یزد، «سرهنگ حسن ابوالحسینی گفت: مجرمان سایبری با ایجاد صفحات جعلی و انجام تبلیغات فریب‌بخش در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های درج آگهی مانند دیوار، با استفاده از روش‌های گوناگونی از جمله دریافت بیعانه و عدم ارسال کالا یا ارسال کالا‌های معیوب کار می‌کنند.

او با تأکید بر اینکه نباید فریب آگهی‌های جذاب و قیمت‌های پایین کلاهبرداران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را خورد، افزود: سایت‌های درج آگهی مانند دیوار و شیپور و شبکه‌های اجتماعی تنها برای تبلیغ محصولات هستند و نباید برای خرید استفاده شوند.

رئیس پلیس فتای استان یزد اظهار داشت: مجرمان سایبری با استفاده از آگهی‌های جعلی و ارائه کالا‌های ارزان قیمت، موفق شده‌اند شهروندان یزدی را فریب دهند، که طی دو ماه گذشته بیش از ۱۵۰ مالباخته و بیش از ۲۵ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری شده است.

او ادامه داد: کاربران باید هوشیار باشند و از اعتماد بی‌جا به این آگهی‌ها خودداری کنند، زیرا احتمال کلاهبرداری و ارسال کالا‌های معیوب یا حتی عدم ارسال کالا بسیار بالاست.

ابوالحسینی هشدار داد: فریب تبلیغات وسوسه‌انگیز و وعده‌های توخالی کلاهبرداران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را نخورید. قبل از مشاهده و دریافت کالا، هیچ مبلغی به عنوان بیعانه پرداخت نکنید. حتماً هویت فرد آگهی‌دهنده را به دقت بررسی کنید و پس از اطمینان از صحت و اصالت کالا، وجه را پرداخت نمایید. این اقدامات به شما کمک می‌کند تا از کلاهبرداری‌های اینترنتی در امان بمانید.

رئیس پلیس فتا استان یزد خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی در میان بگذارند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا