خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند سوال درباره‌ی همستر کامبت و پاسخ به آنها

مهدی بذرافکن، نویسنده و روزنامه‌نگار در یادداشتی تلگرامی نوشت:

سوال بی شماری که این روزها از سوی غریبه و آشنا با آن مواجه‌ام درباره «همستر کامبت» است.

آیا همستر کامبت واقعی است؟
آیا همستر کامبت کلاهبرداری است؟
آیا همستر کامبت به اطلاعات شخصی ما دسترسی پیدا می کند؟
آیا ارز دیجیتال حاصل از فعالیت در همستر کامبت از سوی صرافان ایرانی به ریال تبدل می شود؟
و سوالاتی از مشابه.

واقعیتش همستر کامبت شبیه یک هندوانه سربسته است! هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و با این که به چند صرافی ایرانی نسبتا معتبر پیوست شده اما چون تبدیلی از ارز دیجیتال به پول واقعی انجام نشده نمی توان گفت فعالیت در این ربات -با تاکید بر ذات ارزهای دیجیتال که پیش بینی پذیر نیست- بتواند در آینده به پول واقعی و ریال تبدیل شود یا خیر.

به این صورت که نات کوین -که یک دارایی درون بازی همستر کامبت است- در اختیار کاربران قرار می گیرد و امکان فروش مستقیم یا واریز و برداشت آن(فعلا) وجود ندارد اما این که در آینده چه خواهد شد حکایت همان هندوانه سربسته است که مشخص نیست و باید منتظر بود.

در پاسخ به این که آیا کلاهبرداری است و یا این که این ربات تلگرامی می تواند به اطلاعات شخصی افراد استفاده کننده دسترسی داشته باشد تقریبا می توان پاسخ منفی داد. به این معنی که ربات های تلگرامی که از سوی تلگرام عرضه می شوند به خودی خود خطری برای اطلاعات شخصی افراد ندارند، اما در صورتی که برای این کار از اپلیکیشن های کمکی برای تسریع در درآمدزایی استفاده شود که ارتباطی با این ربات تلگرامی نداشته باشد امکان سوء استفاده از اطلاعات شخصی استفاده کنندگان است.

و این که فعلا ارز دیجیتال حاصل از فعالیت در همستر کامبت از سوی هیچ صرافی ایرانی به ریال و پول واقعی تبدیل نمی شود و شاید اصلا هم نشود!

نمی توان در این باره به صراحت سخن گفت اما هرچه هست احتمالا تا پایان خرداد همه چیز مشخص می شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا