خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۵ خرداد سال ۸۰ | شباهت استدلال‌های شورای نگهبان با اظهارات رهبری

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

جمعه 25 خرداد 1380 | 22 ربیع‌الاول 1422 15 ژوئن 2001

در منزل بودم. وقت زیادی صرف مطالعه تاریخ مغرب کردم و مقداری از فیلمنامه محاکمه نوشته آقای حسن هدایت را خواندم.

ظهر بچه‌ها و بستگان جمع بودند. یاسر از سفر استرالیا مراجعت کرده و از وضع آنجا گفت. معصومه، مستخدم قبل از انقلابمان که اکنون کارگر کارخانه لباس‌دوزی جامکو است، از وضع بد کارگران و تأخیرهای طولانی مزدشان گفت و اینکه دولت و مجلس و خانه کارگر، به شکایات‌شان رسیدگی نکرده‌اند.

در رسانه‌های خارجی، عکس‌العمل زیادی در خصوص رد طرح سرمایه‌گذاری خارجی در شورای نگهبان آمده و به نحوی تقصیر ادامه بیکاری در آینده را به گردن شورای نگهبان می‌اندازند. استدلال‌های شورای نگهبان، شبیه اظهاراتی است که رهبری به من گفتند.

اجلاس شانگهای پنج که اکنون با پیوستن اُزبکستان، به شش‌کشور رسیده، مورد توجه است. روسیه، چین، قرقیزستان، قزاقستان و تاجیکستان از سابق عضو بودند و روی مخالفت با توسعه صنایع موشکی آمریکا و تروریسم و افراطی‌گری، تأکید کرده‌اند.

تزلزل توافق اسراییل و فلسطینی‌ها، با برخوردهای مکرر، واضح‌تر شده و اجلاس اتحادیه اروپا در گوتنبرگ سوئد، با حضور [جرج بوش]، رئیس‌جمهور آمریکا، برای توسعه اتحادیه به سوی کشورهای شرقی اروپا، مهم است. جمع زیادی از نیروهای چپ، علیه اجلاس تظاهرات کردند و در شهر خرابی زیادی ایجاد نمودند. از سوی پلیس، تیراندازی شده و جمعی مجروح شدند.

در افغانستان، اختلاف سازمان ملل با طالبان بر سر کارکردن زنان بالا گرفته است. سازمان ملل، برای برنامه پُخت نان و تغذیه 300 هزار نفر در کابل، از زنان هم استفاده می‌کند و طالبان با کار کردن زنان در خارج از خانه مخالفت دارند.

در مشهد، جلسه سخنرانی آقای محمد خاتمی، [رئیس‌جمهور]، برای دوم خردادی‌ها، به‌خاطر عدم مراعات موازین اخلاقی، مورد تعرض حزب‌اللهی‌ها قرار گرفته و جمعی مجروح شده‌اند.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا