خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زبان فارسی در این کشور تدریس می‌شود

رئیس دانشگاه کویت در دیدار با سفیر ایران در این کشور آمادگی دانشگاه کویت را جهت انجام تمهیدات لازم گشایش کرسی زبان فارسی در دانشکده ادبیات دانشگاه کویت اعلام کرد.

تسنیم: رئیس دانشگاه کویت در دیدار با سفیر ایران در این کشور آمادگی دانشگاه کویت را جهت انجام تمهیدات لازم گشایش کرسی زبان فارسی در دانشکده ادبیات دانشگاه کویت اعلام کرد.

محمد توتونچی، سفیر کشورمان در کویت در دیدار با قائم مقام رئیس دانشگاه کویت ضمن بررسی نحوه گسترش همکاری‌های علمی و آکادیمیک دو کشور همسایه از آمادگی جمهوری اسلامی جهت راه اندازی کرسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه کویت خبر داد.

محمد توتونچی در این دیدار گفت: همه دانشگاه‌های معتبر جهان به خصوص دانشگاه‌های عربی، زبان فارسی را به عنوان دومین زبان جهان اسلام تدریس می‌کنند و آثار آن در چرخه تمدنی ادبیات جهان بر کسی پوشیده نیست و ما آمادگی لازم برای افتتاح کرسی زبان فارسی و اعزام اساتید فرهیخته و مواد درسی لازم جهت تدریس فارسی در دانشگاه کویت را داریم.

وی افزود: قرابت تاریخی و جغرافیایی و پیوندهای دیرینه مردمی ایجاب می‌کند که ارتباط فرهنگی دو کشور همسایه بیش از پیش تقویت گردد.

اسعد عبدالعزیز الراشد قائم مقام رئیس دانشگاه کویت ضمن استقبال از پیشنهاد سفیر کشورمان آمادگی دانشگاه کویت را جهت انجام تمهیدات لازم گشایش کرسی زبان فارسی در دانشکده ادبیات دانشگاه کویت اعلام کرد.

وی ضمن تجلیل از پیشرفت‌های علمی دانشگاه‌های کشورمان از آمادگی دانشگاه کویت جهت برگزاری سمینارهای علمی مشترک و مبادله استاد و دانشجو و اعزام اساتید جهت گذراندن فرصت مطالعاتی در دانشگاه‌های یکدیگر خبر داد.

در این دیدار مقرر شد پیش نویس توافقنامه‌های همکاری آکادیمیک میان دو کشور همسایه تهیه و به امضاء برسد تا نحوه ساز و کار علمی برای سال آینده تحصیلی هماهنگ گردد.

یادآور می‌شود در حال حاضر زبان فارسی به صورت درس اختیاری 3 واحدی در نیمسال اول و 3 واحد در نیمسال دوم برای دانشجویان دانشکده ادبیات تدریس می‌شود. آموزشگاه‌های متعددی نیز دومین زبان جهان اسلام را به صورت آزاد برای علاقمندان ارائه می دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا