خرید تور تابستان ایران بوم گردی

۹ واقعیت درباره کاتولیک‌های آمریکا

کاتولیک‌ها یکی از بزرگترین گروه‌های مذهبی در ایالات متحده امریکا هستند. نقش عقاید و باورهای دینی در گرایش‌های سیاسی و اجتماعی مردم امریکا همواره مورد توجه مراکز تحقیقاتی و آماری بوده است. مرکز تحقیقات پیو 9 واقعیت را درباره کاولیک‌های امریکا برشمرده است.

به گزارش سایت دین‌آنلاین، به نقل از مرکز تحقیقاتی پیو، «بر اساس سالنامه آماری کلیسای واتیکان، آمریکا بیش از سه کشور دیگر – برزیل، مکزیک و فیلیپین – کاتولیک دارد. در اینجا با ۹ واقعیت کلیدی در مورد جمعیت کاتولیک ایالات متحده آشنا شوید:

۱. کاهش جمعیت کاتولیک‌ها در امریکا
طبق آخرین نظرسنجی پیو، امروزه ۲۰ درصد از بزرگسالان آمریکا خود را کاتولیک می‌دانند. این درصد از سال ۲۰۱۴ به طور کلی ثابت بوده‌است؛ اما نسبت به سال ۲۰۰۷ که ۲۴ درصد از بزرگسالان ایالات متحده کاتولیک بودند، اندکی کمتر است.

طبق آمار اداره سرشماری ایالات متحده، جمعیت بزرگسالان آمریکا در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۶۲ میلیون بود. از این رو، تقریباً ۵۲ میلیون بزرگسال کاتولیک در سراسر این کشور زندگی می‌کنند.

٢. کاهش جمعیت کاتولیک‌های سفیدپوست
اکثر کاتولیک‌های ایالات متحده سفیدپوست و یک سوم اسپانیایی‌تبار هستند. بر اساس آمار دقیق‌تر، جمعیت کاتولیک‌های آمریکا شامل ۵۷٪ سفیدپوست، ۳۳٪ اسپانیایی، ۴٪ آسیایی، ۲٪ سیاه پوست و ۳٪ نژادهای دیگر است.

از سال ۲۰۰۷، سهم کاتولیک‌های آمریکایی که سفیدپوست هستند ۸ درصد کاهش و سهم اسپانیایی‌‌تبارها ۴ واحد افزایش یافته‌است. این تغییر پیامدهایی برای نمایه آمریکایی‌های کاتولیک به‌عنوان یک کل دارد، زیرا کاتولیک‌های سفید ویژگی‌های اجتماعی و سیاسی متمایزی دارند.

۳. پیری کاتولیک‌های امریکایی نسبت به تبارهای دیگر
کاتولیک‌ها معمولاً از میانگین آمریکایی‌ها پیرتر هستند. تقریباً از هر ده بزرگسال کاتولیک، شش نفر (۵۸٪) سن ۵۰ سال یا بالاتر دارند. در حالی که در میان تمام بزرگسالان آمریکا در نظرسنجی پیو، ۴۸٪ در این محدوده سنی قرار می‌گیرند.

اما کاتولیک‌های اسپانیایی‌تبار بسیار جوان‌تر از کاتولیک‌های سفیدپوست هستند. در مقایسه با حدود دو سوم (۶۸٪) کاتولیک‌های سفید، کمتر از نیمی از کاتولیک‌های اسپانیایی‌تبار (۴۳٪) سن ۵۰ سال یا بیشتر دارند. همچنین در مقابل ۳۸ درصد از کاتولیک‌های سفیدپوست، فقط ۱۴٪ از کاتولیک‌های اسپانیایی‌تبار سن ۶۵ سال و بالاتر دارند.

۴.پراکندگی نامتوازن کاتولیک‌ها
تقریباً از هر ده کاتولیک ایالات متحده، سه نفر (٢٩٪) در جنوب، ۲۶٪ در شمال شرقی، ۲۴٪ در غرب و ۲۱٪ در غرب میانه این کشور زندگی می‌کنند.

مشخصات نژادی و قومی جمعیت کاتولیک به طور قابل توجهی در هر منطقه متفاوت است. مثلا در غرب میانه، ۸۰٪ کاتولیک‌ها سفیدپوست و ۱۶٪ اسپانیایی‌تبار هستند. در شمال شرقی، ۷۲ درصد کاتولیک سفیدپوست و ۱۹ درصد کاتولیک اسپانیایی‌تبار زندگی می‌کنند.

این در حالی است که در جنوب، کاتولیک‌ها ۴۹ درصد سفیدپوست و ۴۰ درصد اسپانیایی‌تبار هستند و در غرب، کاتولیک‌های اسپانیایی‌تبار بیشتری نسبت به کاتولیک‌های سفیدپوست زندگی می‌کنند (۵۵٪ در مقابل ۳۰٪).

۵. نسبت تحصیلات کاتولیک‌ها
حدود یک‌سوم کاتولیک‌های ایالات متحده (۳۲٪) مدرک لیسانس دارند، ۲۸ درصد زندگی دانشجویی را تجربه‌ کرده‌اند، اما مدرک لیسانس ندارند و ۴۰ درصد تحصیلات دبیرستانی یا کمتر دارند. این درصد با میانگین سواد در کل جمعیت بزرگسالان آمریکا مشابه است.

به طور متوسط، کاتولیک‌های سفید از سطح تحصیلات بالاتری نسبت به کاتولیک‌های اسپانیایی‌تبار برخوردار هستند. تقریباً از هر ده کاتولیک سفید چهار نفر (۳۹٪) حداقل مدرک لیسانس و ۳۲٪ تحصیلات دبیرستانی یا کمتر دارند. در حالی که در میان کاتولیک های اسپانیایی، ۱۶ درصد مدرک لیسانس و ۵۹ درصد تحصیلات دبیرستانی یا کمتر دارند.

۶. مشارکت کاولیک‌ها در مراسم کلیسا
حدود سه نفر از هر ده کاتولیک ایالات متحده (۲۸٪) می‌گویند که یکبار در هفته یا بیشتر در مراسم کلیسا شرکت می‌کنند. تعداد بیشتری از کاتولیک‌ها می‌گویند که به صورت روزانه عبادت می‌کنند (۵۲%) و نزدیک به نیمی از آنها معتقدند مذهب در زندگی آنها بسیار مهم است (۴۶%).

در مقایسه، ۴۰ درصد از پروتستان‌های آمریکا می‌گویند که حداقل به صورت هفتگی در مراسم شرکت می‌کنند. حدود دو سوم پروتستان ها روزانه عبادت می‌کنند (۶۷%) و اکثریت آنها معتقدند مذهب در زندگی آنها بسیار مهم است (۶۶%).

۷. کاتولیک‌ها و تعلق حزبی
حدود نیمی از رای دهندگان کاتولیک(۵۲٪) جمهوری‌خواه هستند یا به این حزب تمایل دارند، در حالی که ۴۴٪ به حزب دموکرات وابسته هستند.

اما وابستگی حزبی بر اساس نژاد و قومیت متفاوت است. در مقایسه با ۳۵ درصد از کاتولیک‌های اسپانیایی، تقریباً از هر ده رای‌دهنده کاتولیک سفید، شش نفر (۶۱ درصد) می‌گویند که به جمهوری‌خواهان تمایل دارند.

در مقابل، ۳۷ درصد از کاتولیک‌های سفید و ۶۰ درصد از رای دهندگان کاتولیک اسپانیایی‌تبار می‌گویند که عضو حزب دموکرات‌اند یا به آن گرایش دارند.

در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در سال ۲۰۲۲، ۵۶ درصد از کاتولیک‌ها گفتند که به نامزدهای جمهوری‌خواه رأی داده‌اند، در حالی که ۴۳ درصد از دموکرات‌ها حمایت کردند. در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، رأی‌دهندگان کاتولیک به نیمه تقسیم شدند: ۴۹ درصد از دونالد ترامپ حمایت کردند و ۵۰ درصد به جو بایدن رأی دادند.

اما بیان کلی این آمارها، تفاوت‌های بزرگی را بین رأی‌دهندگان کاتولیک سفیدپوست و اسپانیایی‌تبار پنهان می‌کند. مثلا کاتولیک‌های سفیدپوست در سال ۲۰۲۰ با اختلاف ۱۵ درصدی از ترامپ نسبت به بایدن حمایت کردند، در حالی که کاتولیک‌های اسپانیایی‌تبار با اختلاف ۳۵ درصدی از بایدن در مقابل ترامپ حمایت کردند.

۸. نگاه کاتولیک‌ها به سقط جنین
در حالی که کلیسای کاتولیک با سقط جنین مخالف است، حدود شش نفر از هر ده کاتولیک آمریکایی معتقدند سقط جنین باید قانونی باشد. این جمعیت شامل ۳۹٪ است که می‌گویند در اکثر شرایط و موارد باید قانونی باشد و ۲۲٪ که معتقدند در همه شرایط و موارد باید قانونی باشد. در مقابل، تقریباً از هر ده کاتولیک چهار نفر می‌گویند که سقط جنین باید در اکثر موارد(۲۸ درصد) یا همه موارد(۱۱ درصد) غیرقانونی باشد.

نظرات کاتولیک‌ها در مورد سقط جنین با تمایلات سیاسی آنها همسو است. در میان دموکرات‌های کاتولیک، ۷۸ درصد و در بین جمهوری‌خواهان کاتولیک، ۴۳ درصد معتقدند که سقط جنین در بیشتر یا همه موارد باید قانونی باشد.

این‌ در حالی است که درصد کمتری از دموکرات‌های کاتولیک در مقایسه با دموکرات‌های غیر کاتولیک معتقدند که سقط جنین در بیشتر یا همه موارد باید قانونی باشد (۷۸٪ در مقابل ۸۶٪).

۹. نظر مثبت کاولیک‌ها به پاپ
بر اساس نظرسنجی پیو در فوریه ۲۰۲۴، سه‌چهارم کاتولیک‌ها نظر مثبتی به پاپ فرانسیس دارند. این مقدار کمی کمتر از ۸۰ درصد کاتولیک‌ها است که در بسیاری از نظرسنجی‌های قبلی دیدگاه مثبتی نسبت به فرانسیس ابراز کردند. دموکرات‌های کاتولیک (۸۹ درصد) بیشتر از جمهوری‌خواهان کاتولیک (۶۳ درصد) به فرانسیس نگاه مثبت دارند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا