خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲ تیر سال ۸۰ | «اشتباه» رهبری

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

شنبه 2 تیر 1380 | 1 ربیع‌الثانی 1422 23 ژوئن 2001

کمیسیون زیربنایی [مجمع تشخیص مصلحت نظام]، برای پیدا کردن سیاستی جهت تأمین نقدینگی اضافی برای بخش مسکن، به منظور تأمین نیاز مردم و اشتغال و فعال‌ کردن صنایع مربوطه، با کمیسیون اقتصاد، جلسه مشترک داشت. پیشنهادهایی مطرح شد، ولی به نتیجه نرسیدیم. قرارشد، دوکمیسیون در مورد راهکارها، جداگانه بررسی‌کنند.

ظهر محسن، [رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت متروی تهران] آمد و از اینکه ایستگاه مترو [شهید همت] در مجتمع امام خمینی، به خاطر منع مجتمع، دچار تأخیر [در ساخت] شده، برای رفع مشکل استمداد کرد. با او و عفت، ناهار خوردیم.

عصر آقای [محمد] هنردوست، [معاون ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان صدا وسیما] آمد. گفت، انتظار داشتیم که سیاست تحصیل اقتدار ملی‌ که رهبری اعلام کرده‌اند، به جایی برسد؛ با جوابی‌ که به نامه آقای [مهدی] کروبی، [رئیس مجلس در مورد تحقیق و تفحص

از [صداوسیما] دادند و در مقابل فشار چپ‌ها تسلیم شدند، نتیجه برعکس شد و تداعی اقتدار دیگران را می‌نماید. پیشنهادهایی در مورد کار مجمع [تشخیص مصلحت نظام] در این خصوص داشت. گفتم، معلوم نیست به مجمع بیاید؛ ممکن است مجلس، مجدداً مصوبه بگذراند و شورای نگهبان بپذیرد. آقای‌ کروبی، اشتباه کرد که از رهبری خواست، به مجمع اجازه اصلاح بدهند و رهبری هم اشتباه کردند که گفتند می‌دهیم؛ قانوناً باید این اجازه به مجلس داده شود.

آقای [سیدمحمد] میرمحمدی، [نماینده قم] آمد. برای وادار کردن جامعه الزهراء [قم]، جهت واگذاری بخشی از باغ زنبیل‌آباد به مردم قم، برای ایجاد پارک عمومی، استمداد کرد.

آقای [فریدون] وردی‌نژاد، مدیرعامل خبرگزاری [جمهوری‌اسلامی (ایرنا)] آمد؛ همراه یکی از خانم‌های‌ کارمند خبرگزاری که برای اعزام به خارج جهت ادامه تحصیل، استمداد کرد که گفتم، به من مربوط نیست. آقای وردی‌نژاد گفت، موافقت دولت چین، برای سفارت او هنوز نرسیده و دولت هم در اثر اختلافات، هنوز نتوانسته جایگزین او [برای مدیریت ایرنا] را پیدا کند و ممکن است، نگذارند برود.

آقای [سیدهادی] هاشمی، داماد آیت‌الله منتظری و دو نفر از طرفداران او بازداشت شده‌اند و تیم پزشکی از ایشان در قم عیادت‌کرده است.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا