خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افزایش ۵۵ درصدی شهریه در مدارس غیردولتی گلستان

مدیر مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به فعالیت ۴۱۰ مدرسه غیردولتی در استان گفت: ۳۰ تا ۵۵ درصد شهریه مدارس غیردولتی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش سایت گلستان ما، «علی حسنی در خصوص وضعیت مدارس غیرانتفاعی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اظهار کرد: مدارس غیردولتی بخش قابل‌توجهی از جمعیت دانش‌آموزی استان گلستان را تشکیل می‌دهند و ۴۵ هزار دانش‌آموز استان در این مدارس تحصیل می‌کنند.

او افزود: مدارس غیر دولتی نقش به سزایی در فرآیند تعلیم و تربیت دارند، ۴۱۰ مدرسه غیردولتی در سطح استان مشغول فعالیت هستند، ثبت‌نام برای دریافت کتب درسی در حال انجام است و در این زمینه اقدامات در حال پیگیری است.

مدیر مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان گلستان در خصوص ماه مهر و بازگشایی مدارس بیان کرد: از طریق بازدیدهایی که از مدارس داشتیم خوشبختانه مدارس استان آماده هستند و مشکلی وجود ندارد و اول مهر بازگشایی مدارس را خواهیم داشت.

حسنی با بیان اینکه ۱۲۸ مدرسه غیرانتفاعی در مقاطع مختلف تحصیلی در گرگان فعالیت دارد، ابراز کرد: مدارس غیرانتفاعی از ۳۰ الی ۵۵ درصد افزایش شهریه داشته است.

به گفته او تعیین شهریه مدارس غیردولتی بر اساس یک فرآیند صورت می‌گیرد، موسس مدرسه اطلاعات موردنیاز را در سامانه بارگذاری می‌کند مانند قولنامه، اجاره بها یا مالکیت آن اگر بر اساس اجاره باشد عددی را تعیین می‌کند، همچنین بیمه‌ای که برای پرسنل انجام می‌دهد، تعداد عوامل اجرایی که برای مدرسه انتخاب می‌کند اعم از اینکه مشاور، مراقب سلامت، حقوق و دستمزد پرسنل و شاخصه‌های کیفیت‌بخشی نیز مدنظر است.

مدیر مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان گلستان افزود: موسس مدرسه در قالب ۱۵۰ سوال در سامانه عملکرد مدرسه را خودارزیابی می‌کند و ادارات شهرستان‌ها این عملکرد را سنجش و نمره می‌دهند.

حسنی توضیح داد: ادارات شهرستان‌ها که همان شورای تعیین شهریه شهرستان هستند با توجه به بازخوردهایی که از سال گذشته از وضعیت مدرسه گرفتند از یک تا ۱۰۰ نمره‌ای به عملکرد آنها می‌دهند.

او ادامه داد: این پروسه به استان ارسال می‌شود و ما آن را به وزارتخانه ارسال می‌کنیم بر اساس این آیتم‌ها شهریه مدرسه تعیین می‌شود شهریه فوق‌برنامه درسی و فوق‌برنامه مکمل از این شهریه جداست.

مدیر مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان گلستان گفت: خانواده و اولیای مدرسه دقت داشته باشند امسال فوق برنامه درسی از برنامه هفتگی رسمی مدارس غیردولتی حذف شد و شهریه آن هم جداست.

حسنی با بیان اینکه سه شهریه برای مدارس غیردولتی وجود دارد، گفت: شهریه برنامه هفتگی ثابت مدرسه، شهریه فوق برنامه درسی و شهریه مکمل که فعالیت‌های جانبی مدرسه است امسال سه نرخ شهریه روی تابلوی مدرسه نصب خواهد شد تا خانواده‌ها در جریان آن قرار بگیرند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا