خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۱۳ تیر سال ۸۰ | سقوط هواپیمای روسی

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

چهارشنبه 13 تیر 1380 | 12 ربیع‌الثانی 1422 4 جولای 2001

«آقای دکتر [سیداحمد] معتمدی، وزیر پُست و تلگراف و تلفن آمد. با گزارشی از وضع وزارت، مشکلات و عقب‌افتادگی در چند مورد مهم را توضیح داد و گفت، به‌خاطر یک‌ سال فترت و نامشخص‌ بودن وضع وزیر و نیز به‌خاطر کندکاری دوران دکتر [محمدرضا] عارف، در گذشته در برنامه ماهواره زهره، تلفن همراه، فیبرنوری و تولید کابل عقب افتاده‌ایم و از اقدام مجلسی‌ها در تحقیق و تفحص اظهار نگرانی‌ کرد؛ گرچه آن را متوجه خودش نمی‌داند و تصفیه‌حساب‌های شخصی می‌داند.

آقای علیرضا نوری، [نماینده تهران]، برادر عبدالله نوری، [وزیر سابق کشور] آمد. وضع برادرش را توضیح داد و برای آزادی او استمداد کرد و پیشنهاد داشت‌که من و سران قوه، نامه‌ای به رهبری بنویسیم و شفاعت کنیم و گفت، بیشتر نمایندگان مجلس مایل‌اند، دکتر [رضا] ملک‌زاده، به جای دکتر [محمد] فرهادی، [وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی]، در کابینه جدید بیاید.

عصر دکتر [هادی] منافی، [رُیس بیمارستان مهر] و دکتر [محمد] وفایی، برای دیدار آمدند. درباره وضع بیمارستان‌ها و امور کشور صحبت‌ کردیم و دکتر منافی از مشکل تعمیر خانه‌اش گفت که به‌خاطر اختلاف با پیمانکار، بیش از ده سال معوق مانده است.

آقای [سیدعلی‌اصغر میر] حجازی، از دفتر رهبری آمد. متنی را که رهبری می‌خواهند، در جواب نامه من در خصوص تجدیدنظر درباره تحقیق و تفحص بنویسند، برای مشورت آورد؛ تذکراتی دادم. در رسانه‌های داخل و خارج، اطلاعیه روابط عمومی مجمع [تشخیص مصلحت نظام] در جواب انتقادات، انعکاس وسیعی داشته است.

شورای امنیت اسراُیل، تصمیم گرفته به ارتش اجازه دهند که جمعی از شخصیت‌های فلسطینی را ترور کنند. شورای امنیت سازمان ملل، برنامه نفت در برابر غذا برای عراق را پنج ماه دیگر تمدید کرد. انگلیس و آمریکا، با مخالفت روسیه، مجبور شدند طرح تحریم هوشمند را پس بگیرند که پیروزی عراق محسوب شد. یک هواپیمای روسی، با حدود 140 سرنشین و خدمه سقوط کرده و همگی کشته شدند.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا