خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۱۶ تیر سال ۸۰ | جواب رهبری به نامه‌ی رفسنجانی

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در تیر سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

شنبه 16 تیر 1380 | 15 ربیع‌الثانی 1422 7 جولای 2001

آقای [حبیب‌الله] محمدیان، امام‌ جمعه زاهدان و دکتر حسینعلی شهریاری، رئیس سابق دانشگاه [علوم پزشکی] زاهدان آمدند. آقای محمدیان گفت، در نظر جمعی از علما و روحانیون، برخی رفتارها، باعث تضعیف موقعیت ولایت‌ فقیه در مقایسه با زمان امام خمینی شده و روحانیت تضعیف شده و در سیستان و بلوچستان، شیعه در مقابل اهل‌ سنت، تضعیف شده و با سیاست‌های دولت آقای [سیدمحمد] خاتمی، سُنی بر شیعیان حاکم شده‌اند و مولوی عبدالحمید [اسماعیل‌زهی]، همه‌کاره است و نیز از بی‌اعتنایی دفتر رهبری وآقای [عباس واعظ] طبسی، نسبت به خود ایشان گله دارد، ولی مایل نیست من مطرح کنم؛ نگران است که بدتر شود.

دکتر شهریاری هم از ضعیف‌ شدن شیعیان و خطر طغیان سُنی‌ها گفت و اینکه اهل‌سنت از قطع آب هیرمند، سوءاستفاده می‌کنند و املاک شیعیان را با وسعت خریداری می‌کنند و مایل‌اند، دو سه سالی آب قطع باشد که شیعه از زابل برود و شاید با طالبان در قطع آب هماهنگی‌ کرده باشند وگفت، ساختمان عظیمی در زاهدان، احتمالاً برای دانشگاه بین‌المللی اهل‌سنت می‌سازند.

[آقای موریس معتمد]، نماینده کلیمیان در مجلس آمد. از مشکلات جامعه کلیمیان گفت و اینکه وضع آنها از سایر اقلیت‌ها، به خاطر جوّی که در رابطه با اسرائیل علیه یهودیان به وجود آمده، بدتر است. از اظهارات رهبری در [خطبه‌های نمازجمعه در] دانشگاه [تهران] گله‌کرد که داستان یهود و یهود بنی‌قریظه و ایذاءهای یهودیان را مطرح کردند. نامه‌ای از سران جامعه یهودی آوردکه برای عفو یهودیان محکوم شده به اتهام جاسوسی استمداد کرده‌اند.

عصر آقایان [سیدرضا] نیری، [رئیس کمیته امداد امام‌خمینی] و حسینی، [معاون پارلمانی] از کمیته امداد آمدند. شکایت کردند، از طرح دولت و مجلس، برای ادغام کمیته امداد و سایر نهادهای امدادی و ندادن اعتبارات کمیته از سوی وزارت بازرگانی که قرار بوده 12 درصد از سوبسیدها [= یارانه‌ها] به محرومان داده شود، با 100 هزار تُن آرد.

شب، میهمان آقای [سیدمحمود] هاشمی‌ شاهرودی، [رئیس قوه قضاییه] بودیم. جلسه سران سه قوه بود. درباره تُندروی‌های آیت‌الله منتظری و اطرافیان و نیز درباره عفو آقای عبدالله نوری، [وزیر سابق کشور و مدیرمسئول روزنامه خرداد] و تهیه آیین‌نامه‌ای برای همانگی سه قوه و نیز تسریع در تشکیل دادگاه، برای شکایت از آمریکا، به عنوان مقابله به مثل صحبت شد.

آیت‌الله خامنه‌ای، امروز جواب نامه من در مورد تجدیدنظر در تحقیق و تفحص را دادند و با طرح تجدیدنظر در مجمع [تشخیص مصلحت‌نظام]، براساس مطالبه آقای [مهدی] کروبی، [رئیس مجلس]، در خصوص نهادهای زیر نظر رهبری، موافقت کردند.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا