خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کمبود پزشک در شبکه بهداشت و درمان قزوین

مدیر توسعه شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: شبکه بهداشت استان با کمبود ۲۷ پزشک روبرو بوده که برای جبران این موضوع آماده انعقاد قرارداد و همکاری با پزشکان هستیم.

به گزارش سایت ولایت قزوین، «هاشم علیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استانداردهای پزشکی نشان می‌دهد که به ازای هر چهار هزار نفر یک پزشک و به ازای هر هفت هزار نفر جمعیت باید یک ماما وجود داشته باشد که به لحاظ عملی و میدانی برای جبران این تعداد پزشک در استان قزوین فراخوان‌های متعددی اعلام شده تا بتوانیم از ظرفیت پزشکان در مناطق محروم استفاده کنیم.

او با بیان اینکه از نظر قانونی اجباری برای جذب پزشک در یک منطقه خاص وجود ندارد، تصریح کرد: به طور حتم تعداد پزشکان بومی استان قزوین جوابگوی نیاز استان نخواهد بود و باید به ناچار از پزشکان غیربومی استفاده کرد که این افراد نیز با توجه به میزان دریافتی، محرومیت و ضریب پراکندگی تصمیم می‌گیرند.

علیجانی تاکید کرد: استان قزوین از نظر بهداشت و درمان خیلی محروم نیست و خوشبختانه با لحاظ کردن برخی مولفه‌های خدمتی در مناطق محروم توانستیم که نیاز پزشکان را در روستاهای دورافتاده برآورده سازیم.

این مسئول همچنین اضافه کرد: به شکل استاندارد ما به ازای یک هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت روستایی باید یک خانه بهداشت داشته باشیم که این رقم در استان قزوین ۶۰۰ نفر بوده و وضعیت مطلوبی را نشان می‌دهد.

به گفته مدیر توسعه شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، هم‌اکنون از ۲۶۲ خانه بهداشت در استان، ۲۶۱ خانه فعال است که بر اساس جمعیت و تقاضا در طول هفته بین سه تا هفت روز فعالیت دارند.

گفتنی است که سطح‌بندی مراکز بهداشت و درمان شامل سطح یک با دارا بودن خانه، مرکز و پایگاه بهداشت در روستاها و شهرها، سطح دوم بیمارستان‌ها و سطح سوم مراکز فوق تخصصی است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا