خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا دیابت درمان قطعی دارد؟

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد تاکید کرد که تاکنون درمان قطعی برای بیماران دیابتی در منابع معتبر علمی ذکر نشده است.

به گزارش پایگاه خبری افق یزد، «دکتر محمد افخمی گفت: آنچه که تحت عنوان «ساخت داروی درمان دیابت در یکی از پژوهشکده های کشور و همچنین روش های جدید درمان بیماران دیابتی مانند پیوند سلولهای بتا و ساخت انسولین از سلولهای بنیادین» در فضاهای مجازی منتشر شده، مستند نبوده و هیچکدام از این روشها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

او افزود: قطعا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بالتبع دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، از پروتکل های درمانی با منابع علمی معتبر جهت درمان دیابت بیماران استفاده خواهد کرد و تمام تلاش خود را در زمینه پیشگیری و درمان بیماران دیابتی با توجه به آخرین روش ها و دستاوردهای علمی تایید شده دنیا تحت نظر متخصصان و اعضای هیئت علمی دانشگاه جهت بیماران دیابتی به کار گرفته است.

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد ادامه داد: این مرکز با ارائه خدمات تخصصی به بیماران دیابتی، نقش موثری در کنترل و پیشگیری از عوارض این بیماری در استان ایفا می کند.

او اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۳۸ متخصص و ۱۸ نفر فوق تخصص در این مرکز به بیماران و مراجعه کنندگان خدمات ارائه می کنند. متوسط ویزیت روزانه در هر شیفت بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر و تعداد پرونده برای بیماران دیابت ۶۵ هزار که از ا ین تعداد ۳۵ هزار پرونده فعال می باشد.

افخمی آموزش چهره به چهره بیماران در خصوص خود مراقبتی، نحوه استفاده از دارو و سبک زندگی سالم، تشکیل کلاسهای آموزشی گروهی جهت بیماران دیابتی به صورت هفتگی در زمینه های مختلف، تشکیل کلینیک پیگیری جهت ثبت اطلاعات بالینی بیمار و پیگیری جهت مراجعه در زمان مقرر از جمله اقدامات متعدد این مرکز جهت پیشگیری و کنترل عوارض دیابت عنوان کرد و گفت: تمامی خدمات انجام شده در این مرکز با تعرفه دولتی به مراجعه کنندگان ارائه می شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا