خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نگاه به دولت

فرهاد قنبری، درباره‌ی شاخص‌های لازم برای انتخاب کابینه توسط مسعود پزشکیان در کانال تلگرامی خود نوشت:

«۱- دولت جوان:
در این زمینه باید به خاطر داشت که وقتی در دولت سخن از سن اعضاء دولت گفته می شود منظور داشتن روحیه نوگرایی و درک روح زمانه جدید و فهم بهتر مناسبات اجتماعی نسل جوان و امثالهم است وگرنه انتخاب کسی که زیر چهل است است اما فردی به غابت بی‌سواد و لمپن است که با هزار رانت و رابطه فامیلی و دوز و کلک خود را به هسته مرکزی قدرت رسانده و فهمی از منافع عمومی نداشته و به قدرت به چشم فرصتی برای ثروت اندوزی و منافع فرقه‌ای می‌نگرد نه تنها انتخابی جوان نیست بلکه انتخابی خارج از سن و سال و برون آمده از رانت و فساد و توهین به شعور و بی‌توجهی به دغدغه‌های مردمی است که امیدوارانه در پی برافکندن طرحی نوبرآمده و پای صندوق های رای رفتند.

۲- زن در دولت:
در هنگام انتخاب دولت ها یا اعضاء مجلس همیشه عده‌ای به تعداد زنان حاضر در مجلس و دولت نگاه کرده و بر این اساس دولت ها را قضاوت می کنند.

در این زمینه هم باید به خاطر داشت که «روح زنانه» با «ظاهر زنانه» متفاوت است. در این سالها زنان بسیاری دیده ایم که در نهادهای قانونگذار حضور داشته اند اما در عمل نه تنها در خدمت دفاع از حقوق زنانه نبوده‌انند، بلکه در بهترین حالت مردان چادر به سر بوده‌اند که به صِرف تکرار شعارهای والدین و همسران خود به چنین جایگاهی رسیده‌اند. بی گمان وقتی از حضور زنان در دولت سخن گفته می‌شود منظور حضور این «مردان چادرپوش» و «خانم جلسه‌ای‌های توییتری که فرق خاله بازی و سیاست ورزی را نمی‌دانند» و یا «دختر و عروس فلان مدیر سابق» نیست و اگر قرار به استفاده است باید از زنانی استفاده شود که با تلاش و بدون هیچ رانتی به جایگاه علمی و فکری و مدیریتی قابل اعتنایی رسیده‌اند.

۳- آنچه باید آقای پزشکیان به آن توجه نمایند این است که بستن کابینه دولت به مانند بستن لیست انتخابات شورای شهر و مجلس شورای اسلام از سوی جناح های سیاسی مختلف نباشد.

بستن لیست انتخابات در ایران به این گونه است که ابتدا سران جناح‌های سیاسی از همه دوستان خود که هر کدام محفلی به نام حزب تشکیل داده و از خانه احزاب هم بودجه می‌گیرند، درخواست می کنند تا تعدادی از اقوام و دوست و آشنا و همکاران خود را به عنوان لیست پیشنهادی حزب معرفی نمایند. در مرحله بعد سران جناح‌ها جلسه تشکیل داده و اسامی دریافتی را در قوطی ریخته و قاطی می کنند و سپس به توافق می رسند که از سهم هر محفل حزبی چند نفر است. آقای پزشکیان باید مواظب باشد که پست های مدیریتی کشور را به این صورت بین این گروه های فرصت‌طلب تقسیم نکند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا