خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ششمین روز از اعتراض کارگران واگن پارس اراک

کارگران واگن پارس اراک برای ششمین روز متوالی، اعتراض صنفی ترتیب دادند.

کارگران شرکت واگن پارس اراک در تماس با خبرنگار ایلنا، از اعتراض صنفی خود برای ششمین روز متوالی خبر دادند.

این کارگران می‌گویند: اختلاف میان مدیران و کارگران در یکسال و نیم گذشته به جایی رسیده که دیگر برایمان قابل تحمل نیست؛ از تبعیض و بی‌عدالتی خسته‌ایم.

واگن پارس اراک در حال حاضر ۱۱۷۰ کارگر دارد و قراردادهای خوبی برای ساخت واگن گرفته؛ تمام خطوط تولید آن فعال است اما به گفته‌ی کارگران، علیرغم تولید بالا، از مزایای مزدی کارگران کاسته شده و حقوق‌ها را گاهاً با تاخیر می‌پردازند.  

یک کارگر در این مورد می‌گوید: مسئله‌ی مهم‌تر ، تبعیضی‌ست که در این مجموعه حاکم است؛ مثلاً روز زن به همسران مدیران پاداش چند میلیون تومانی می‌دهند اما کارگران را جا می‌اندازند!  بالاترین رنج حقوقی یک کارگر بعد از ۲۰ سال کار با اضافه کار ۲۵ میلیون بوده؛ حالا اضافه کار را کم کردند و حقوق این کارگر ۲۰ میلیون تومان شده اما در عوض به مدیران حق سفر و هزینه ورزش می‌دهند.

این کارگر افزود: حتی در آخرین مورد قراردادی با یکی از خودروسازی‌ها بستند و ۸۰ خودرو آوردند ۷۰ خودرو برای مدیران و ۱۰ تا برای باقی پرسنل یعنی ۱۱۷۰ کارگر!

شروع این دور از اعتراضات کارگران از پنج شنبه چهارم مرداد آغاز شد؛ در آن روز کارگران یک اعتراض مسالمت‌آمیز در محوطه کارخانه ترتیب دادند؛ نشستند و مشکلات‌شان را گفتند؛ اما شنبه که سر کار بازگشتند، چند نفر از کارگران ممنوع‌الورود شده بودند؛ همین مسئله، جرقه‌ای شد برای شروع اعتراضات در روزهای بعد.

حالا کارگران واگن پارس اراک می‌گویند: ما با تبعیض و بی‌عدالتی مشکل داریم، با عملکرد مدیریت مجموعه مشکل داریم؛ باید شرایط این کارخانه و مدیریت آن تغییر کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا