خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مهم‌ترین رخدادهای دوومیدانی المپیک پاریس

طلای نوا لایلز و درخشش ورزشکار کانادایی در پرتاب چکش مهم‌ترین اتفاقات دوومیدانی در المپیک پاریس بود.

به گزارش سایت افق کرمانشاه، «مهم‌ترین اتفاق یکشنبه‌شب در دوومیدانی المپیک، قهرمانی نوا لایلز در دوی سرعت بود. لایلز توانست با ثبت رکورد (۷۸۴.)۹.۷۹ ثانیه ضمن قهرمانی و کسب مدال طلا عنوان سریع‌ترین مرد را هم کسب کند. فینال این دوره از مسابقات بین بدنارک از آمریکا، فرد کرلی از آمریکا، تامسون از جاماییکا، سیمبین از آفریقا جنوبی، سویل از جاماییکا، لایلز از آمریکا تبوگو از بوتسوانا، یاکوبس از ایتالیا برگزار شد که در نهایت لایلز قهرمان شد.

تامسون هم توانست با ثبت رکورد (۷۸۹.)۹.۷۹ ثانیه در جایگاه دوم قرار بگیرد و به مدال نقره دست پیدا کند. کرلی هم با ثبت زمان ۹.۸۱ ثانیه در جایگاه سوم ایستاد و مدال برنز رقابت‌ها را از آن خود کرد.

در پرتاب چکش، طلا به اتان کتسبرگ کانادایی (۸۴.۱۲ متر) رسید. هالاس مجارستانی به مدال نقره دست یافت (۷۹.۹۷) و میخایلو کوخان اوکراینی با پرتاب (۷۹.۳۹) متری سوم شد.

یاروسلاوا ماهوچیخ اوکراینی در پرش ارتفاع طلا گرفت. مقام دوم به نیکولا اولیسلاژرز استرالیایی رسید که تلاش زیادی برای کسب طلا داشت. به این ترتیب ماهوچیخ دومین طلای اوکراین را در المپیک کسب کرد. پیش از این، شمشیربازان سابر اوکراین قهرمان مسابقات تیمی شدند.

بعد از سریع‌ترین نوبت به بالاترین رسید

رقابت‌های دوومیدانی دوشنبه‌شب نیز پیگیری می‌شوند و در یکی از مهم‌ترین مسابقات آرماندو دوپلانتیس از سوئد برای کسب مدال طلا و کسب لقب بالاترین در این المپیک رقابت خواهد کرد.

این دوومیدانی‌کار ۲۴ساله که قبلاً همه افتخارات ممکن را در مسابقات المپیک، جهان و اروپا کسب کرده است، در ماه آوریل برای هشتمین بار رکورد جهان را بهبود بخشید.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا