خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مراکز عرضه‌کننده سیگار الکترونیک در شیراز پلمب خواهند شد»

سایت شیرازه (فارس)، به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان شیراز نوشت: «معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز در حاشیه جلسه کمیسیون پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان شیراز گفت: خانواده‌ها نسبت به حفظ سلامت جوانان خود هوشیار باشند، مدتی است در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت تبلیغاتی به چشم می‌خورد که جوانان را تشویق به استفاده از سیگار الکترونیک می‌کند و استفاده از آن را بی‌ضرر نشان می‌دهند.

او افزود: مصرف سیگار الکترونیکی یا همان ویپ‌ها محبوبیت بالایی میان نوجوانان پیدا کرده است و نگرانی‌ها درباره استفاده جوانان از این مدل سیگارها بسیار زیاد است.

کرامت‌فر با بیان اینکه سالانه ۵۰ هزار مرگ در کشور به دلیل مصرف دخانیات ثبت می‌شود، افزود: مصرف سیگار الکترونیک یک خطر بالقوه برای بهداشت و سلامت جامعه به ویژه جوانان است.

او با اشاره به اینکه سیگار الکترونیک نه تنها واسطه‌ای برای ترک دخانیات نیست؛ بلکه ویپ‌ها خود می‌تواند اعتیادآور باشد و به مصرف‌کننده خود آسیب‌های جبران‌ناپذیر زیادی وارد کنند بیان کرد: در صورت استفاده از ویپ احتمال بروز سکته قلبی و مغزی و انواع سرطان و بیماری‌های ریوی و تنفسی همچنین مسمومیت با نیکوتین در افراد افزایش می‌یابد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز با توجه به اهمیت موضوع کنترل مصرف دخانیات در جامعه گفت: گشت‌های هم‌پوشان با همکاری دستگاه‌های نظارتی و اصناف و اداره بهداشت و پلیس اماکن تشکیل شده و با واحدهای صنفی و تجاری متخلف عرضه‌کننده سیگار الکترونیک برخورد قانونی و پلمب خواهد شد.

رئیس کمیته امنیتی شهرستان شیراز گفت: ما باید از همه روش‌ها برای مبارزه با مصرف دخانیات استفاده کنیم و در این میان رسانه‌ها نقش کلیدی در آموزش و فرهنگ‌سازی دارند.

او ادامه داد: صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد، شهرداری، بهداشت و علوم پزشکی، آموزش و پرورش، همه پای‌کار آموزش و اطلاع‌رسانی و مبارزه با مصرف دخانیات بیایند تا برای حفظ سلامت همشهریان عزیز اقدام اثربخشی صورت گیرد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا