خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنی درباره معرفی کابینه دکتر پزشکیان | آیت الله ناظم زاده

آیت الله سید اصغر ناظم زاده، استاد حوزه علمیه قم، در یادداشتی درباره‌ی کابینه‌ی معرفی شده‌ی دکتر پزشکیان که به انصاف نیوز ارسال شده، نوشته است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به تجربه‌های طولانی از فراز و نشیب های کشور و اوضاع و احوال دیروز و امروز انقلاب، چندکلمه با ملت عزیز، با همراهان فرهیخته‌ی رئیس جمهور، با نمایندگان مجلس و با شخص رئیس جمهور محترم در میان می‌گذارم:

یکم: با شما مردم فهیم وآگاه که با اکثریت آرا دکتر پزشکیان را برگزیدید، سخنم این است که مسیر درستی را پیمودید و فرد صادقی را انتخاب کردید. از این انتخاب، پشیمان نباشید. امید است به زودی پس از استقرار دولت ایشان آثار و برکات آن را همه ملت لمس کنند و دیگر اخبار تکاندهنده‌ای از اختلاس و غارت بیت المال و ظلم به مردم و جوانان به گوش نرسد و اگر هم شد به شدت با آن برخورد شود و لاپوشانی نگردد.

دوم: با شما همراهان فرهیخته و دلسوز که همواره دغدغه‌های به حقی از عمل به وعده‌های دکتر پزشکیان دارید عرضم این است که چه خوب است، اختیارات رئیس جمهور را در محدوده قانون اساسی و نیز شرایط موجود کشور و همچنین ساختار مستقر سیاسیی را در نظر بگیرید.

به علاوه ایشان از ابتدا در کنار شعارهای انتخاباتی از “تعامل” سخن می‌گفتند، تا بتوانند به وعده‌های خود عمل کنند، بنابراین اگر در کابینه معرفی شده به مجلس وجود برخی وزرای ناهماهنگ با ایده‌های رئیس جمهور، مشاهده می‌شود و بسیاری از شما دلسوزان را شوکه کرد و با انتقادهای فراوان وبه حقی روبرو شد، ولی باز هم باید منتظر بود و دید که با همه این تعامل و سعه صدر و بزگواری، مجلسیان محترم پاسخ آن را چگونه خواهند داد. لذا تنها راه این است که دوستان و علاقمندانی که از سر دلسوزی، انتقاد می‌کنند کمی صبر کنند و در این خصوص قلم‌ها را در نیام ببرند و اجازه دهند کابینه با رای اعتماد گرفتن از مجلس مشغول به کار شود، آن‌گاه به قول آقای دکتر پزشکیان به نقد عملکرد بپردازند و تحقق وعده‌ها را از او طلب کنند از این رو اگر وزیری از هر جناحی ضعیف باشد و یا راهی غیر از مسیر وعده‌های آقای دکتر پزشکیان می‌رود، از باب امر‌ به معروف و نهی از منکر مراحل نقد و انتقاد را بپیمایند و‌ اگر از حد گذشت به قول خودشان “رای خود را پس بگیرند”.

سوم: با نمایندگان محترم مجلس، سخن برادرانه‌ام این است که به کاندیداهای معرفی شده از طرف رئیس جمهور به دید انصاف و با ملاک منافع ملی نگاه کنند و خداپسندانه رای دهند و نگرش‌های جناحی و رنگ و بوی رقابت‌های دوره انتخابات را کنار گذارند تا مبادا سامان‌دهی امور کشور و مردم به تاخیر افتد و کشمکش‌های جناحی بالا بگیرد و دکتر پزشکیان از کابینه ائتلافی پشیمان شود و آخرالامر مورد ملامت دوست و دشمن قرار گیریم.

و چهارم: با آقای رئیس جمهور

۱- جناب عالی از آغاز تا پایان دوره تبلیغات را با استناد به فرازهای نورانی قرآن و نهج البلاغه پیمودید و مکرر این سخن مولا را یادآور شدید که «ذمتی بما اقول رهینه»، لذا برادرانه یادآور می‌شوم که اگر کمترین بی توجهی به آنچه به گردن گرفتید بروز و ظهور کند زیر سوال بردن قرآن و کلام پیامبر و اهل‌بیت_ علیهم السلام_ است. البته اطمینان داریم چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

۲- در این انتخابات، چهره‌های خدوم و شایسته و کاردانی همراه و یاور شما شدند و موج‌های بلندی را در تهیج مردم برای رای دادن به شما و حضور در پای صندوق‌های رای ایجاد کردند؛ چهره‌هایی که برخی از آنان، سخت مورد بغض و حسادت جناح مقابل بودند، ولی چون مسیر شما و شعارها و وعده‌های‌تان را حق می‌دانستند از آبروی خود گذشتند و همه سرمایه حیثیتی خود را به میدان آوردند و با احساس خطر و با وجود احتمال عدم پیروزی، و بدون تقاضای شغل و مقام، مردانه ایستادند و تمام قد مقابل انبوه مخالفان شما – که امروز بعضی از آنها کاندید وزارت شما شده‌اند – استقامت ورزیدند، تا روزنه امیدی در کشور باز شود و گره‌های فروبسته‌ای از این ملک و میهن گشوده گردد. لذا انتظارمی‌رود ترفندهای حریف و مدارای بیش از حد شما، سبب نشود آن یاران وفادار به حاشیه روند و پیشنهادهای به حق آنان شنیده نشود! که این کار با مروت و مردانگی و تعالیم قرآن و نهج البلاغه، سازگاری ندارد.

در پایان برای شما و همکارانی که برمی‌گزینید آرزوی موفقیت دارم.

والسلام علیکم ورحمت الله.

حوزه علمیه قم
سید اصغر ناظم زاده
۲۵ مرداد ۱۴۰۳

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا