خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کشف یک راز بزرگ درباره بازنشستگان!

دانشمندان اخیراً بخشی کلیدی و مهمی در زندگی بازنشستگان را کشف کرده‌اند!

فرارو نوشت: دانشمندان اخیراً بخشی کلیدی و مهمی در زندگی بازنشستگان را کشف کرده‌اند!

دانشمندان اخیراً کشف کرده‌اند چرا یک عضو کلیدی در بدن همزمان با فرد بازنشسته می‌شود و تولید سلول‌هایی که برای سلامتی حیاتی هستند، تقریباً همزمان با بازنشستگی فرد متوقف می‌شوند.

تیموس یا آویشَنَگ گلو یک اندام لنفاوی در دستگاه ایمنی بدن است. تنها فعالیت شناخته شده تیموس بالغ کردن لنفوسیت‌های تی، سلول‌هایی حیاتی برای عملکرد دستگاه ایمنی تطبیقی بدن، است. لنفوسیت‌های نابالغ پس از تولید در مغز استخوان از طریق جریان خون به این اندام در پشت جناغ سینه منتقل می‌شود و در آن جا بالغ می‌شوند تا به جای اصلیشان برگردند.

سلول‌های تی به بدن در مبارزه با عفونت و بیماری کمک می‌کنند، اما تقریباً در سن ۶۵ سالگی از کار می‌افتد و باعث ضعف شدید و ناگهانی سیستم ایمنی بدن می‌شوند. با افزایش سن، تیموس منقبض می‌شود و مناطق تولید سلول‌های تی با بافت‌های چربی جایگزین می‌شوند، زخم‌های ایجاد شده در این پروسه از بازسازی تیموس جلوگیری می‌کنند.

درمان‌های رایج برای سرطان نیز به تیموس آسیب می‌رساند و بهبودی پس از عفونت را برای افراد جوان مبتلا به این بیماری بسیار کندتر می‌کند. اکنون یک گروه تحقیقاتی می‌گوید یافته‌های آن‌ها می‌تواند در توسعه درمان‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی برای افراد بالای ۶۰ سال و افرادی که تحت درمان سرطان هستند، مهم باشد.

دکتر کلین ژائو، یکی از نویسندگان موسسه تحقیقاتی وهی در ملبورن، استرالیا، گفت: «این دانش ما را قادر می‌سازد تا در آینده درمانی برای جوان‌سازی دوباره تیموس و تقویت عملکرد سلول‌های تی پیدا کنیم. تیم ما برای رسیدن به این هدف و کمک به افراد میانسال برای بازیابی سلامتی خود تلاش می‌کند.» این هدفی است که تیم ما برای رسیدن به آن تلاش می‌کند.

پروفسور دانیل گری، رئیس آزمایشگاه وهی، گفت: «افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند به مدت‌هایی بسیار طولانی برای بازیابی دوباره سلامت خود نیاز دارند. بعضی افراد نیز این فرصت را ندارند. کاهش فعالیت سلول‌های تی افراد میانسال و پیر را در معرض خطر ابتلا به عفونت‌های مرگبار قرار می‌دهد. این خطر هیچ‌وقت بر طرف نمی‌شود و افراد مجبورند به آن عادت کنند.»

کاوش در روش‌هایی جدید برای بازگرداندن عملکرد تیموس و یافتن درمان‌های جدیدی که می‌تواند نتایج را برای این بیماران آسیب‌پذیر بهبود بخشد حیاتی است. دکتر گری افزود: «کشف ما دید جدیدی را برای بازسازی تیموس و ترمیم ایمنی بدن ممکن می‌کند و می‌تواند راهی برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی در بیماران آسیب پذیر در آینده کشف کند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا