خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درباره‌ی انتصاب معاون اهل سنت رییس جمهور

محمد صدیق دهواری در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

درحالی‌که بیش از چند روز از تأیید وزیران پیشنهادی رئیس‌جمهور محترم، دکتر پزشکیان از مجلس شورای اسلامی نگذشته بود، ایشان در اقدامی بی‌سابقه برای نخستین بار در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران یک اهل سنت را به‌عنوان معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور منصوب کرد.

عبدالکریم حسین زاده شخصیتی نام‌آشنا برای اهل سنت کشور و از خاندانی بزرگ که همواره دغدغه اهل سنت و اقوام را داشته‌اند دارای تحصیلات آکادمیک در رشته معماری و شهرسازی هست و در دوره‌های نهم و دهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم شریف نقده و اشنویه و همچنین تدریس در دانشگاه را در کارنامه مدیریتی و اجرایی و آموزشی خود را دارد.

با این انتصاب که خوشحالی اهل سنت سراسر کشور را در برداشت جای خالی برادرخانم ایشان زنده‌یاد فقید آزاد جلالی زاده، جوان کرد اهل سنت که با نوشته‌ها و تحلیل‌ها و پیگیری‌ها همواره مطالبات و دغدغه‌ها و خواسته‌های اقوام واهل سنت و ایران را داشت، به‌خوبی محسوس است.

گرچه اهل سنت انتظار داشتند که رئیس‌جمهور محترم در سطح وزیران دراین‌باره اقدام می‌کردند و سیدعماد حسینی را به‌عنوان وزیر نفت معرفی می‌کردند ولی به‌خوبی واقف هستند که در لحظات آخر نام ایشان از چرخه معرفی وزیران حذف گردید.

بااین‌حال با این انتصاب جا دارد از زحمات و کوشش‌ها و پیگیری و موضع‌گیری‌های همه‌کسانی که دغدغه اقوام و مذاهب را داشتند به‌ویژه از برادران عزیز اهل تشیع در سطوح مختلف قدردانی ویژه‌ای داشته باشم.

از حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی که در دیدار با هیات دولت به رئیس‌جمهور محترم عمل به وعده‌های انتخاباتی را یادآور شدند که یکی از وعده‌های ایشان احقاق حق اقوام و مذاهب در دوران تبلیغات انتخاباتی بود.

همچنین این انتصاب را ثمره کوشش دکتر جلال جلالی زاده از فعالان مذهبی اهل سنت کشور می‌دانم که در دوران تبلیغات انتخاباتی که ابلاغ مستقیم از دکتر پزشکیان را داشت و باوجود مرارت‌ها و تهمت‌ها زمینه حضور مشارکت گسترده اهل سنت در کشور را فراهم ساخت.

ضمن تقدیر و تشکر از رئیس‌جمهور محترم برای این انتصاب و الگوپذیری وزیران محترم از ایشان در انتصابات، امید است دکتر عبدالکریم حسین زاده از این فرصت برای ارتقاء شاخص‌های توسعه روستایی و مناطق محروم که بیشتر ساکنان این مناطق را اهل سنت و اقوام تشکیل می‌دهند بهره برده و زمینه اعتماد بیشتر و انتصاب اهل سنت در مناصب کلیدی را در برداشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا