خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۶ مهر سال ۸۰ | راهپیمایی علیه اسراییل

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در مهر سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

جمعه 6 مهر 1380 | 10 رجب 1422 28 سپتامبر 2001

«برای اقامه جمعه به دانشگاه تهران رفتم. خطبه اول را درباره دفاع مقدس و دوم را در مورد آثار حادثه یازده سپتامبر (20 شهریور) آمریکا ایراد کردم و نمونه‌های فراوانی از ضعف مدیریت بحران دولت آمریکا و اشتباهات فاحش آنها و راه‌حل مبارزه با تروریسم را توضیح دادم؛ خطبه دوم خیلی طولانی شد.[8]

عصر و شب به استراحت و مطالعه گذشت. محسن، [مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)] از دستاوردهای توسعه چین گفت. سارا، [دختر فاطی] که آماده انتقال به خانه شوهر است، از خانه جدید اجاره‌ای‌اش راضی نیست و می‌گوید، خیلی گران است و ترجیح می‌دهد در منزل خودشان باشد. شب، آقای هادی طباطبایی آمد. از مشکلات صنایع کشور گفت و خواستار اصلاح قانون کار و نیز تصویب بازنشستگی قبل از موعد کارگران شد.

سازمان ملل، تحریم سودان را که شش سال پیش وضع شده بود، لغو کرد. [شبکه خبری] سی‌ان‌ان، اعلام کرد که عملیات نیروهای ویژه آمریکا و انگلیس که چند روز قبل به افغانستان نفوذ کرده‌اند، آغاز شده است. هیأت اعزامی علمای پاکستان به قندهار، برای قانع‌کردن طالبان جهت تحویل بن‌لادن، دست خالی به پاکستان مراجعت کرد.

[سیلویو برلوسکونی]، نخست‌وزیر ایتالیا که دیروز با صحبت‌های توهین‌آمیزی، تمدن غرب را ارجح از اسلام معرفی‌ کرد، مورد انتقاد شدید دولت‌های اسلامی و عرب و برخی اعضای اتحادیه اروپا قرار گرفت و خیلی‌ها خواستار عذرخواهی او شدند، ولی او امروز در مجلس سنای ایتالیا گفت، عذرخواهی نمی‌کند، اما اگر دوستان مسلمان و عرب ناراحت شده‌اند، فقط می‌تواند بگوید، متأسف است.

امروز در تهران، راهپیمایی علیه اسراییل بود. دیشب در میدان محسنی، [در شمال تهران]، چندصد نفر برای ابراز همدردی با مقتولان آمریکایی، اجتماع کردند. در نمازجمعه امروز، شعار مرگ بر آمریکا تجدید شد و آمریکایی‌ها، مسأله حمایت ایران از تروریسم را مطرح کردند و تظاهرات علیه آمریکا در اندونزی، پاکستان، یونان و جاهای دیگر برگزار شد. هند، سازمان‌های دانشجویان اسلامی را منحل‌ کرده است.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا