خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظرات پویا مهرابی درباره جدایی عباس یاری از مجله فیلم امروز

پویا مهرابی، مدیر مجله‌ی فیلم درباره جدایی عباس یاری و هوشنگ گلمکانی از هم پس از سه از تاسیس مجله‌ی فیلم امروز به خبرآنلاین گفت: آنچه امروز اتفاق افتاده است نشان می‌دهد که من ریشه اصلی اختلاف نبوده‌ام و آقایان تعارضاتی که از قبل داشتند بعد جدایی از مجله فیلم هم کماکان دارند و در نهایت بعد از سه سال کار از هم جدا شدند.

مهرابی با اشاره به اینکه همانطور که قبلاً هم گفتم ریشه تنش و اختلاف به سال‌ها قبل بر می‌گردد؛ حتی زمانی که مجله در اوج بود نیز در درون تحریریه اختلاف وجود داشت، گفت: به نظر می‌رسد جوانی و شوق همکاری آن سال‌ها و تلاش پدرم نقش مهمی در همگرایی آن ۳۸ سال داشته است و بعد از اتفاقات چهار سال پیش، من تنها بهانه‌ای برای عدم همکاری آقایان شدم.

او ادامه داد: اگرچه نمی‌خواهم آن روزها را یادآور شوم؛ ولی آقایان گلمکانی و یاری به شکلی خبرها را سمت‌وسو دادند که انگار من آنان را از مجله اخراج کرده‌ام و همه مشکل پویا مهرابی است، درحالی‌که جلسات متعددی برای حل اختلافات در مکان‌های مختلف و با حضور افراد متعدد برگزار شد و حتی در معاونت مطبوعاتی وقت برای حل مشکل جلساتی تشکیل گردید که در نهایت تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند.

مهرابی در پاسخ به این پرسش که اصل اختلاف چه مسئله‌ای بود، گفت: اصل ماجرا این بود که مجوز مجله فیلم بر اساس قانون به من به‌عنوان ورثه مسعود مهرابی می‌رسید، دومین مسئله سیاست‌گذاری مجله بود، همان نکاتی که آقای یاری هم به آن اشاره کرده‌اند، این در حالی است که مجله فیلم در چهار سال گذشته هر ماه منتشر می‌شود و مخاطبان خود را دارد. مجله «فیلم» کماکان در جشنواره‌های جهانی حضور مستمر داشته و از سال ۱۴۰۰ تاکنون بدون وقفه در تهران و شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

به‌هرتقدیر یک از قدیمی‌ترین مجلات ایرانی که روزگاری کارش را در سال ۶۱ شروع کرده بود امروز بعد از ۴۲ سال در شرایطی است که هر کدام از سازندگان آن‌سوی ایستاده‌اند، این درحالی‌ است که رسانه‌های جهانی با تمام اختلافات درون‌سازمانی به دلیل ساختارهای قانونی و مشخص بودن سهام و… چند ده سال و گاه قرنی باقی مانده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا