خرید تور تابستان

خاطرات هاشمی ۲۵ مهر سال ۸۰ | «درخواست» ابراهیم رئیسی از رفسنجانی برای رفع «کدورت‌ها»

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در مهر سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

چهارشنبه 25 مهر 1380 | 29 رجب 1422 17 اکتبر 2001

«دیشب خوب نخوابیدم و امروز خسته بودم. آقای [علی] مرادی، فرماندار گچساران آمد و گفت، سد کوثر و دانشگاه آزاد و گاز شیرین برای شهر، از خدمات ماندگار دوران سازندگی شماست و گفت، به خاطر شرکت در انتخابات مجلس، مقروض شده و نیاز به وام دارد. آقای [محمد] فلاح، رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر آمد و گفت، با صرف هزینه یک و نیم میلیارد تومان در افغانستان برای کشت جایگزین، تولید تریاک را کم کرده‌اند.

آقای [ابراهیم] رئیسی، رئیس [سازمان] بازرسی کل کشور آمد. گفت، رکود کاری دستگاه‌ها را گرفته و در بازرسی‌ها، به موارد ترک فعل و عدم انجام وظایف، بیشتر از تخلف‌های دیگر برخورد می‌کنیم. توضیحاتی در مورد پرونده پتروپارس داد و گفت، اختلاف بین سه قوه، بسیار جدی شده و اعتماد به هم ندارند و نیازهای مالی و قانونی قوه قضاییه در دولت و مجلس تأمین نمی‌شود. از من خواست که برای رفع کدورت‌ها دخالت کنم.

عصر آقای [سیدمحمود هاشمی] مجد، مدیر مدرسه [علمیه] باقرالعلوم آمد. گفت، جمعی از ائمه جماعات به خاطر اینکه در نهادها و جزو جامعه روحانیت و مجمع روحانیون نیستند، معمولاً در مراسم‌ها دعوت نمی‌شوند، خوب است آنها هم تشکلی داشته باشند و نیز حدود 50 مدرسه علمیه در تهران است که با هم ارتباط ندارند و خوب است هماهنگ شوند و نیز جمعی از بزرگان روحانیت آماده‌اند، برای تبلیغ به شهرستان‌ها و روستاها بروند، ولی برنامه و وسیله نیست. قرار شد، برای هر سه مسأله کمک کنیم. درخواست‌کرد، نوه‌اش که در دانشگاه دندانپزشکی انگلیس، درس می‌خواند و به ایران آمده، به دانشگاه آزاد اسلامی منتقل شود.

مجاهدان فلسطینی، امروز [رهاویم زئیفی]، وزیر [سابق] جهانگردی اسراییل را که فردی تُندرو، خشن وکینه‌توز بود، در بیت‌المقدس اعدام انقلابی کردند و اسراییل به تلافی آن، شهرهای فلسطینی را مجدداً محاصره کرده و [آریل] شارون، [نخست‌وزیر اسراییل]، پس از جلسه اضطراری دولت‌گفته که اگر [یاسر] عرفات، قاتلان را تحویل ندهد، ارتش اسراییل دخالت می‌کند و آنها را بازداشت می‌کند.

در اسراییل هم نمونه‌هایی از سیاه زخم در پارلمان و هواپیما دیده شده و پارلمان را برای تفتیش تعطیل کردند. گفته شد که کماندوهای آمریکایی، برای عملیات زمینی، با هلی‌کوپتر در اطراف قندهار پیاده شده‌اند.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا