خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شبنامه‌ی انصاف- ۱۸ مهر | مورد عجیب مرتضی روحانی | آیت‌الله سیستانی در لیست ترور  اسرائیلی‌ها 

انصاف نیوز- شبنامه، چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳

نامه‌ی ۳۹ نماینده برای تولید سلاح هسته‌ای!

۳۹ نماینده‌ی مجلس برای تولید سلاح هسته‌ای نامه امضا کرده‌اند! حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری، عضو کمیسیون فرهنگی گفته است: «امروز دیگر هیچ سازمان بین‌المللی و حتی کشورهای مدعی اروپایی و آمریکایی نمی‌توانند رژیم صهیونیستی را کنترل کنند چراکه این رژیم جعلی به هر جنایتی دست می‌زند؛ بر همین اساس حدود ۳۹ نفر از نمایندگان مجلس نامه‌ای را خطاب به شورای عالی امنیت ملی نوشتیم و آن را امضا کردیم و در آن از این شورا درخواست کردیم تا در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران تجدید نظر کنند.»

نام ۳۸ نماینده‌ی دیگری که نامه را امضا کرده‌اند مشخص نیست، اما این نماینده درباره‌ی فتوای آیت الله خامنه‌ای در حرمت تولید و استفاده‌ از تسلیحات هسته‌ای نیز گفته است «فتوای رهبر معظم محفوظ است چراکه در ادبیات فقه امامیه زمان و مکان در تغییر احکام دخالت دارد و همچنین احکام ثانویه می‌تواند جای احکام اولیه را بگیرد.»

آیت الله سیستانی در لیست ترور اسرائیلی‌ها!

شبکه چهارده اسرائیل در دکور یکی از برنامه‌هایش عکس آیت الله سیستانی را نیز در میان دیگر اهداف ترور که سران حوثی‌ها و حزب‌الله و حماس و سپاه پاسداران بودند آورده است. این تصویر تعجب و واکنش برخی فعالان مجازی را در پی داشته.

مورد عجیب مرتضی روحانی

مرتضی روحانی -عضو شورای سیاستگذاری ترجمان- در اقدامی که بزعم فعالین رسانه‌ای و سیاسی خلاف اصل آزادی رسانه‌ها بوده است، در مواجهه با درخواست یک رسانه‌ی تصویری بنام -آزاد- توییتی در حساب خود منتشر کرد که به بحث آنلاین او و آزاد منجر شد.

روحانی در بخشی از توییت نخست خود نوشته بود «نظر من پروژه آزاد، یکی از پروژه‌های عادی‌سازی حضور برخی خائنین در فضای رسانه‌ای ایران است.

‏چند وقت پیش تماس گرفتند و درخواست داشتند با یاسر میردامادی گفتگو کنم،خیلی ساده و صریح گفتم با کسی که با بنیاد توانا و مریم معمارصادقی همکاری کرده گفتگو نمی‌کنم.»

آزاد در پاسخ به این مدعا مطلبی را در ایکس منتشر کرد که در بخشی از آن آمده بود: «اینکه از این موضوع که برای اهل رسانه به سادگی قابل فهم است استنتاج پروژه بودن می‌کنید در شان یک فلسفه خوانده نیست. این بی‌مبالاتی در استنتاج، حقوق بسیاری را ضایع می‌کند. قدری با حوصله و همدلی بیشتر مسائل را تحلیل بفرمایید تا اسباب پرونده‌سازی نشوید.

اما گفتگو تریبون نیست، دادگاه اندیشه و پذیرش مسئولیت است. تمام مهمانان آزاد خودشان تریبون دارند و منفردا حرف می‌زنند و بسیاری از مردم و دانشجویان هم از طریق رسانه‌های رسمی و غیررسمی صدایشان را می‌شنوند. تنها تفاوت آزاد این است که در اینجا همه نقد می‌شوند. اگر گمان می‌کنید تریبون یک‌طرفه بهتر است یا اینکه بدتر گمان می‌کنید مردم چشم و گوش بسته هستند حتما باید بررسی‌های بیشتری داشته باشید.»

لیست منتشر شده در حساب ایکس روحانی

این بحث تا آنجا پیش رفت که مرتضی روحانی با انتشار لیستی از میهمانان مدرسه‌ی آزاد گفتگو و آنچه در این عکس «رزومه‌ی» آنها خوانده شده است، نوشته است: «این پست را به عنوان آخرین پست درباره مدرسه آزاد می‌گذارم‌.

‏نکته: لازم است یادآوری کنم که طبق اعلام وزارت اطلاعات و ارشاد همکاری با رسانه متخاصم اینترنشنال جرم است و شامل اقدام تروریستی علیه کشور می‌شود.»

این جدل رسانه‌ای این روزها مورد توجه بسیاری از فعالان سیاسی و رسانه‌ای بوده است.

آخرین خبرها از تنش‌ها میان اسرائیل و ایران

دفتر نخست وزیر اسرائیل گفته است که تماس تلفنی نتانیاهو، بایدن و هریس ۵۰ دقیقه به طول انجامیده؛ در همین راستا آکسیوس نوشته تماس بایدن و نتانیاهو پاسخ اسرائیل به حمله ايران را مورد بحث قرار داده است.

همچنین کانال ۱۴ اسرائیل نیز مدعی شده که «آمریکا از اسرائیل می‌خواهد که پاسخ خود را به ایران بر اهداف نظامی و نه اهداف نفتی یا هسته‌ای متمرکز کند»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا