خرید تور تابستان

خاطرات هاشمی ۲۸ مهر سال ۸۰ | علت «رنجش» بخشی از مردم نجف‌آباد چه بود؟

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در مهر سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

شنبه 28 مهر 1380 | 3 شعبان 1422 20 اکتبر 2001

مجمع [تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشت. در مورد بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر بحث شد؛ به نتیجه نرسیدیم و به کمیسیون ارجاع شد. بحث در سیاست‌های کلی امنیت از بعد سیاسی مطرح شد. کلیات تصویب شد و وارد بحث بندها شدیم.

آقای [بیژن نامدار] زنگنه، [وزیر نفت] آمد. گفت، عربستان آماده همکاری برای حفظ قیمت نفت هست و قرار شده با هم با روسیه برای هماهنگی صحبت کنند و گفت، اگر اقدامی نشود، تنزل قیمت زیاد خواهد بود و فعلاً نفت ایران، حدود 17 دلار فروش می‌رود و دلار هم نسبت به ارزهای دیگر ارزان شده و از ناحیه ارزهای موجودمان هم با سقوط قیمت دلار، ضرر کرده‌ایم.

آقای [قربانعلی] دُرّی [نجف‌آبادی] گفت، رهبری در سفر به اصفهان، بنا دارند به نجف‌آباد هم بروند و با توجه به رنجش بخشی از مردم نجف‌آباد در رابطه با مسأله آیت‌الله منتظری، خوب است قبل از سفر دلجویی از مردم نجف‌آباد شود. در جلسه مجمع، بعضی‌ها نسبت به نامه سرگشاده پراکنی رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضاییه انتقاد کردند و گفتند، مناسب نیست سران قوا از طریق رسانه‌ها با هم حرف بزنند. عصر، عقد ازدواج صبیه آقای [رمضان] محمودی از محافظان را بستم.

آمریکا و طالبان، رسماً گفته‌اند که حدود 200 نفر از کماندوهای آمریکا در جنوب قندهار پیاده شده‌اند. آمریکا می‌گوید، بعد از انجام مأموریت مراجعت کرده‌اند. مأموریتشان بازداشت ملاعمر، رهبر طالبان بوده که کسی در مقر یافت نشده، ولی طالبان می‌گویند آمریکایی‌ها را وادار به فرار کرده‌اند و یک هلی‌کوپترشان آسیب دیده و در خاک پاکستان سقوط کرده و جمعی از آنها کشته شده‌اند. آمریکا می‌گوید، هلی‌کوپتر در اثر سانحه در پاکستان سقوط کرده است. دو نفر مُرده و جمعی زخمی شده‌اند، ولی قبول کرده‌اند که در جریان عملیات دو مجروح داده‌اند.

[جرج بوش]، رئیس‌جمهور آمریکا، در مصاحبه‌ای در چین گفته است، استفاده از باکتری سیاه زخم می‌تواند کار گروه‌های مخالف داخل آمریکا و از آمریکایی‌ها باشد. در فلسطین، فشار حملات اسراییلی‌ها رو به شدت است. بعد از کشته‌شدن زئیفی، 18 فلسطینی را شهید و جمع زیادی را مجروح کرده‌اند. مجله الشراع به ایران به خاطر قبول کمک به خلبانان آمریکا که احتمالاً فرود اضطراری در ایران کنند، حمله شدیدی کرده و گفته، تجارت زشتی است. در ماجرای [رابرت] مک‌فارلین هم این مجله افشاگری کرده بود.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا