خرید تور تابستان

خاطرات هاشمی ۵ آبان سال ۸۰ | قیمت دلار

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در آبان سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

شنبه 5 آبان 1380 | 10 شعبان 1422 27 اکتبر 2001

«آقای [محمد] ستاری‌فر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آمد. توضیحاتی در مورد بودجه سال آینده داد و گفت، امسال تاکنون 1600 میلیارد تومان، عدم تحقق دارند و وزارت آموزش و پرورش، دفاع و علوم هم حدود 500 میلیارد تومان کسر بودجه دارند. اعتبارات اشتغال‌زایی هم امسال و هم سال گذشته، خیلی‌ کم جذب شده و گفت، تصمیم گرفته شده که قیمت دلار در بودجه سال آینده، 770 تومان باشد؛ امسال 790 تومان است و قیمت نفت را هر بشکه 16 دلار در نظر گرفته‌اند.

کمیسیون زیربنایی [مجمع تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشت. دو بند از سیاست‌های کلی صنعت تصویب شد. عصر، گروه تحقیقات [ستاد برگزاری دوّمین گفتمان] مهدویت از قم آمدند. کارها و برنامه‌های خود را توضیح دادند و درخواست‌ کردند که برای افتتاح اجلاس، به قم بروم. گفتم، برنامه سفر به مشهد دارم. شب، بستگان محمد [لاهوتی]، شوهر سارا آمدند و دکتر [محسن] ساغری، از مشکلات خرید و تحویل رادیوداروها گفت.

یک روزنامه عربستان سعودی نوشته که آمریکا، [اُسامه] بن‌لادن، [رهبر القاعده] و ملاعمر، رهبر طالبان را بازداشت‌ کرده، ولی اعلام آن را به بعد موکول‌ کرده؛ بعید است خبر درست باشد.

فشار بر آمریکا به خاطر ادامه بمباران افغانستان ادامه دارد و تظاهرات 40 هزار نفری دیروز کراچی، از نمونه‌های مهم آن است. در وزارت امورخارجه و سازمان سیای آمریکا هم باکتری سیاه زخم پیدا شده است. فشار تبلیغاتی آمریکا علیه عربستان، شدید شده؛ به‌خاطر حمایت از مراکز دینی در سراسر دنیا که نیروهای انقلابی و اسلامی، معمولاً در آنجاها تربیت می‌شوند. کشورهای جنوب خلیج‌فارس، از عربستان در این خصوص حمایت کرده‌اند.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا