خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پخش اینترنتی جلسات انتخاب شهردار پایتخت

منتخب پنجم شورای شهر تهران از حضور خبرنگاران در ساختمان شورا و رصد جلسات انتخاب شهردار و پخش زنده‌ی اینترنتی آن خبر داد.

«حجت نظری» در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف ‌نیوز با تأکید بر این که «روند انتخاب شهردار پشت درهای بسته نیست»، گفت: این طرح پیشنهاد بنده بود که در جلسه امروز شورا مطرح شد؛ پیش از این درباره‌ی حضور خبرنگاران برخی محدودیت‌ها و معذوریت‌ها وجود داشت. بخشی از آن به این خاطر بود که در این جلسات گاه صحبت‌هایی بر له یا علیه افراد مطرح می‌شد که ممکن است ضرورتی به انتشار این مباحث از سوی منتخبان در فضای علنی نباشد. به همین دلیل در برهه قبل که بحث علنی بودن جلسات مطرح شد جمع شورا با آن مخالفت کرد. اما حالا که این هفت نفر انتخاب شده‌اند و قرار است برنامه‌های خود را ارائه کنند، به نظرم رسید می‌شود مجدد بحث برگزاری علنی جلسات را مطرح کرد و مردم را در جریان جزئیات برنامه کاندیداها قرار داد.

او با اشاره به جلسه‌ی امروز منتخبان پنجم در شورای شهر، گفت: بنده امروز این بحث را پیشنهاد کردم که با توجه به این که در این مرحله قرار است هریک از کاندیداها‌ی تصدی پست شهرداری، برنامه‌هایشان را اعلام کنند بهتر است مردم به صورت مستقیم در جریان این برنامه‌ها و نحوه‌ی ارائه‌ی برنامه‌ها و توسط کاندیداها و تسلط ایشان قرار گیرند.

حجت نظری افزود: از آنجا که فکر می‌کردم احتمال دارد با حضور مستقیم خبرنگاران و بخشی از مردم به دلیل کمبود جا و برخی مشکلات شکلی دیگر مخالفت شود، از همان ابتدا پیشنهادم این بود که سالنی که در ساختمان شماره‌ی دو شورا موجود است را به استقرار خبرنگاران اختصاص دهیم تا به صورت ویدئو کنفرانس همراه و ناظر جلسه باشند.

او گفت: پس از جلسه نیز خبرنگاران می‌توانند گفت‌وگویی با اعضای شورا و نیز کاندیداها داشته باشند و این یعنی روند انتخاب شهردار پشت درهای بسته نخواهد بود. همچنین مصوبه‌ی دیگر امروز، پخش اینترنتی جلسات بود تا عموم مردم نیز بتوانند جلسات را دنبال کنند.

منتخب پنجم شورا درباره‌ی اخبار ضد ‌و نقیض در ارتباط با استعفای برخی کاندیداهای تصدی شهرداری، تصریح کرد: همه‌ی این هفت نفر به قوت خود باقی هستند؛ تعدادی از این دوستان بحث‌هایی را مبنی بر کناره‌گیری مطرح کردند اما با صحبت‌هایی که صورت گرفت، تصمیم به ادامه‌‌ی حضور در رقابت‌ها گرفتند.

جوان‌ترین عضو شورای پنجم شهر تهران، یکی از شعارهایی که تمام اعضای شورا روی آن اجماع دارند را شفافیت عنوان کرد و گفت: فکر کردیم باید ارتباط با مردم بسیار شفاف‌تر از شورای چهارم باشد و در این میان روند انتخاب شهردار که از مهم‌ترین فعالیت‌های شوراست باید بسیار شفاف باشد و مردم از جزئیات مطلع باشند.

حجت نظری درباره‌ی تاثیر انتقادات مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها در رابطه با هفت کاندیدای مشخص شده، گفت: فرصت همه‌ی این هفت نفر برای تصدی مقام شهرداری تهران برابر است، اما اگر ما در مورد هرکدام از این اشخاص مستنداتی داشته باشیم که نقدهای مطرح شده برآمده از این مستندات باشند، در تصمیم‌گیری ما تاثیر خواهد داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا