خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نکات امنیتی مهم برای محافظت از حساب‌های ایمیل

کانال تلگرامی پاوان نوشت: امنیت موضوع بسیار مهمی در دنیای دیجیتال است. باید همیشه برای حفظ حریم خصوصی خود تلاش کنید و دسترسی هکر‌ها و افراد ناشناس را به اطلاعت خود در دنیای مجازی غیرممکن کنیم. معمولا بسیاری از ما در ایمیل‌های خود، اطلاعات با ارزش و مهمی داریم که جز اطلاعات شخصی محسوب می‌شود و باید از آنها در مقابل نفوذ هکرها و افراد ناشناس محافظت کنیم. در این مقاله آموزشی به نکات امنیتی برای محافظت از حساب‌های ایمیل‌ اشاره می‌کنیم.

هکرها به حساب‌های ایمیل کاربران علامند هستند و معمولا حساب‌های ایمیل کاربران را مورد حمله قرار می‌دهند. چرا که معمولا ایمیل‌ها حاوی اطلاعات مهم و با ارزش شخصی، کاری و اطلاعات مالی و بانکی هستند. پس شما تحت هر شرایطی باید امنیت حساب‌های ایمیل خود را بالا ببرید و از آنها محافظت کنید.

اولین و مهم‌ترین نکته امنیتی در جهت محافظت از حساب‌های ایمیل، استفاده از سیستم تایید هویت دو مرحله‌ای است. تایید هویت دو مرحله‌ای برای دسترسی به حساب شما، اطلاعات بیشتری از شما می‌خواد، تنها وارد کردن رمز عبور شما کافی نیست، بلکه باید کد امنیتی که برای شما ایمیل می‌شود هم وارد نمایید. سرویس‌های مختلف ایمیل از سیستم تایید هویت دو مرحله‌ای پشتیبانی می‌کنند. حتما این بخش را برای جلوگیری از نفوذ هکرها و افراد غریبه به حساب ایمیل خود فعال کنید.

حواستان به ایمیل‌های مشکوک باشد. به هیچ عنوان به ایمیل‌های مشکوکی که ارسال کننده آن را نمی‌شناسید پاسخ ندهید. بر روی هیچ‌یک از لینک‌های حاوی این نوع ایمیل‌ها کلیک نکنید و همچنین هیچ‌یک از فایلهای ضمیمه ایمیل هم دانلود نکنید. چرا که هکرها معمولا از این روش برای نفوذ به سیستم شما استفاده می‌کنند. آنها ایمیلی برای شما ارسال می‌کنند و شما با کلیک بر روی لینک‌های حاوی ایمیل مورد حمله فیشینگ قرار گرفتید و به راحتی هکرها به سیستم شما نفوذ می‌کنند. حتما از یک آنتی‌ویروس قوی برای محافظت از سیستم خود استفاده نمایید.

زمانی که از کامپیوترهای عمومی استفاده می‌کنید، بسیار دقت کنید. برای دسترسی به حساب کاربری ایمیل خود از کامپیوتر‌های عمومی استفاده نکنید، چرا که ممکن است کامپیوتر‌های عمومی آلوده به نرم‌افزارهای آلوده و جاسوسی باشد و این موضوع حریم خصوصی شما را به خطر میندازد.

از اینترنت وای‌فای عمومی برای دسترسی به حساب ایمیل خود استفاده نکنید. چرا که بسیاری از وای‌فای‌های عمومی نا‌امن هستند. توصیه می‌کنیم از اینترنت موبایل استفاده کنید.

.برای حساب‌های کابری ایمیل خود رمزهای قوی و امن انتخاب کنید. در گام نخست اگر چندین حساب ایمیل دارید، به هیچ عنوان رمز‌عبور آنها را مشترک انتخاب نکنید. برای انتخاب رمز‌عبور، از انتخاب رمزهای عبور ساده و تکراری اکیدا خودداری کنید. رمزعبور خود را با ترکیب حروف کوچک و بزرگ، اعداد و نشانه‌ها انتخاب کنید.

از یک ایمیل برای کلیه کارهای خود استفاده نکنید. ایمیل کاری خود را از ایمیل شخصی خود جدا کنید. این کار میزان خطر را کاهش می‌دهد.

نکات امنیتی بالا اگرچه ممکن است از نظر شما نکات ساده‌ای باشند، ولی در صورت عدم رعایت همین نکات ساده ایمیل شما می‌تواند مورد حمله هکرها قرار بگیرد. پس هیچ‌وقت از نکات امنیتی هرچند هم ساده در دنیای مجازی برای حفظ حریم خصوصی خود غافل نشوید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا