خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«توقف خرید آب سنگین ایران از سوی آمریکا خبرسازی است»

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، در خصوص خبرهایی به نقل از برخی رسانه های آمریکایی در زمینه توقف خرید آب سنگین ایران از سوی آمریکا گفت: این به گونه ای خبرسازی است؛ چون بحث فروش آب سنگین به آمریکا در شرکت های دولت و خصوصی در گذشته هم مطرح بود.

به گزارش ایرنا، «بهروز کمالوندی» روز جمعه در حاشیه هفتمین سالگرد شهادت «مجید شهریاری» در امامزاده صالح (ع) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمریکائی ها در مقطعی خرید دولتی از ما داشتند و بعد از آن هم، به صورت دولتی نیاز نداشتند و خود وزارت انرژی آمریکا خرید کرده بود و لذا بعد از آن در زمان «باراک اوباما» هم نامه ای را وزارت انرژی و خزانه داری به شرکت های خصوصی دادند و اعلام کرده بودند که از خرید آب سنگین از ایران توسط این شرکت ها حمایت می کنند.

وی اضافه کرد: اما بعد از آن تاریخ هم بیشتر توجه ما به بازارهایی اروپا بود چون فکر می کنیم مقداری که فروخته بودیم با توجه به حجمی که در بازار نیاز است برای دو سال حداقل در بازارهای آمریکا کفایت می کرد و توجه ما به بازارهای اروپا بود.

کمالوندی گفت: این که این مساله به این نحو مطرح می شود که متوقف شده خبرسازی است و حتی به «دیوید آلبرایت» نسبت داده اند که همیشه مواضع خصمانه علیه ما دارد اما در سایت وی هم مراجعه می کنید نکته جدیدی اصلا در ظرف چند هفته گذشته وجود نداشته است.

وی افزود: آلبرایت در گذشته حرف هایی زده که تفاسیر خودش است و نه ما که در خود 5+1 و حتی دولت آمریکا هم خیلی با مواضعی که داشت موافق نیستند

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا