خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۱۵ مرداد سال ۸۰ | حل یک مشکل در فضایی دوستانه‌

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

دوشنبه 15 مرداد 1380 | 16 جمادی‌الاول 1422 6 آگوست 2001

«[آقای سوپوت کایموک]، سفیر تایلند آمد. وضع کشورش و آثار منفی باقیمانده از شوک منفی اقتصادی سه سال قبل را گفت و خواستار همکاری بیشتر ایران، برای کم‌کردن مشکلاتشان شد. گفتم، در قلمرو گاز، میگو و توریسم، همکاری بیشتری می‌توانیم داشته باشیم.

اعضای هیأت‌مدیره تعاونی دام‌گستر آمدند. گزارشی از پیشرفت‌ کار سایت گاوداری را دادند. ده سال پیش، با کمک من، از حساب 210 کار آن شروع شده، ولی با تأخیر زیاد، اکنون فقط بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده است؛ برای نگه‌داری 30 هزار گاو با صنایع جنبی و مرافقات دیگر طراحی شده. برای حل مشکل سند و وام و آب استمداد کردند.

آقای حسین مرعشی، [نماینده کرمان] آمد. پیشنهادهایی در مورد جلسه عصر مجمع [تشخیص مصلحت نظام] داشت. عصر، جلسه فوق‌العاده مجمع را تشکیل دادیم. سه ساعت و نیم طول کشید. آقایان [سیدمحمود] شاهرودی، [رئیس قوه قضاییه]، [مهدی] کروبی، [رئیس مجلس]، و [احمد] جنتی، [دبیر شورای نگهبان]، نظراتشان در مورد اختلاف‌شان را تشریح کردند. به دستور رهبری، برای حل معضل وارد بحث شدیم.

نظر جناح راست، این بود که با انتخاب دو حقوقدان دیگر، شورای نگهبان تشکیل می‌شود و جناح چپ حل مشکل را از طریق اعلام رسمیت شورای نگهبان با نُه عضو می‌دانستند. سرانجام با پیشنهاد من، تصویب شد که هر دو را انجام بدهند و نامه‌ای برای رهبری تهیه و ارسال شد. جلسه خوبی بود و در فضای دوستانه‌ای حل شد.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا