خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دردسر ثبت تعاونی‌ها/ ۶ ماه تلاش کردیم و نتیجه‌ای حاصل نشد

دبیر اجرایی خانه کارگر آران و بیدگل گفت: قبلا عده‌ای با مراجعه به ما در موردِ سخت و غیرممکن بودنِ ثبت تعاونی گزارش داده بودند تا اینکه ما خود دست به کار شدیم و به دنبال ثبت تعاونی رفتیم و در نهایت بعد از ۶ ماه به جایی نرسیدیم.

مجتبی حاجی‌زاده (دبیر اجرایی خانه کارگر آران و بیدگل) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از فعالیت سامانه بخش تعاون وزات کار برای ثبت شرکت‌های تعاونی انتقاد کرد و گفت: مرحله‌ی اول برای ثبت یک شرکت تعاونی، ارائه‌ی طرح است. طرح اولیه‌ای که از سوی افراد داده می‌شود، معمولا با ایرادات بسیار چندین بار برگشت می‌خورد. بعد از اینکه افراد از این مرحله عبور کردند، هیأت موسس باید تعیین شود و بعد باید با مراجعه به بانک نامه پروپزال بانکی را ارائه داد. 

وی ادامه داد: بعد از گذر از تمام این مراحل، نوبتِ تعریف اساسنامه می‌رسد. ما بعد از چند ماه به این مرحله رسیدیم و حالا می‌گویند باید درخواست خود را ابطال کنید. توضیحاتی به ما نداده‌اند و نگفتند ایراد کارِ ما کجاست؛ فقط تماس گرفتند و گفتند باید ابطال کنید. 

حاجی زاده گفت: قبلا عده‌ای با مراجعه به ما در موردِ سخت و غیرممکن بودنِ ثبت تعاونی گزارش داده بودند تا اینکه ما خود دست به کار شدیم و به دنبال ثبت تعاونی رفتیم و در نهایت بعد از ۶ ماه به جایی نرسیدیم. 

دبیر اجرایی خانه کارگر آران و بیدگل گفت: اگر برای ثبت تعاونی نیز باید رانت داشته باشیم، به ما بگویید که دیگر این همه وقتِ خود را صرف ثبت تعاونی نکنیم! فردی که به دنبال ثبت سامانه است قبل از شروع به کار، با کارشناس تعاون صحبت می‌کند اما مسئله این است که سامانه اصلا پاسخگو نیست. 

وی گفت: طبق آیین‌نامه اگر ایرادی وجود دارد، اعلام کنید. قرار نیست تلفنی به ما بگویید که کل مراحل را نادیده و درخواست را از ابتدا پس بگیریم. وقتی کارشناس بانکی، پروپوزال بانکی را مهر زده است و برای ثبت تعاونی تا آخرین مراحل طی شده، چرا باید ناگهان چنین درخواستی مطرح شود؟ 

حاجی‌زاده بیان کرد: چه تضمینی وجود دارد که اگر مجددا این مراحل را طی کنیم، بتوانیم شرکت تعاونی را به ثبت برسانیم؟ ۶ ماه این کار را انجام دادیم اما به نتیجه نرسیدیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا