خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معاون زنان ستاد پزشکیان: به انتخاب پزشکیان احترام بگذاریم | مواظب بازی‌گردانی جناح رقیب در دولت چهاردهم باشیم

فاطمه راکعی، معاون زنان ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان می‌گوید در ستاد از نزدیک با زنان و جوانانی برخورد کرده که به قول و تعهد پزشکیان امید بستند.

او در گفت‌وگوی خود با انصاف نیوز امیدوار بود این نگاه با روی کار آمدن امثال مجاهدان شنبه خدشه‌دار نشود. راکعی البته بر این باور بود که باید به انتخاب پزشکیان احترام گذاشت و در ضمن از خطر باز‌ی‌گردانی جناح رقیب گفت.

امید به تجدیدنظرهای اصولی در قانون عفاف و حجاب

فاطمه راکعی در آغاز مصاحبه در واکنش به ویدئو‌ی برخورد ماموران طرح نور با دختری 14 ساله در تهران از انتقاداتی که مسعود پزشکیان به طرح نور، حجاب اجباری و بی‌اثر بودن آن داشته گفت. 

او امیدوار است بعد از شکل گرفتن معاونت زنان در این دولت تجدیدنظرهای اصولی در قانون عفاف و حجاب صورت گیرد. راکعی گفت بسیاری از زنانی که کشف حجاب می‌کنند درواقع می‌خواهند واکنشی به برخوردهای خشن طرح نور و امثالهم نشان دهند. این نماینده مجلس ششم بر این باور بود که این کارها تا به حال به اسم عفاف و حجاب نتیجه‌ی عکس داده است. 

پزشکیان و رجوع به آرمان‌های واقعی انقلاب

راکعی اضافه کرد بعضی رفتارهایی که امروز وجود دارد به نوعی انحراف از دیدگاه‌های اول انقلاب است و تطابقی با آرمان‌های امام و انقلابیون 57 ندارد. او دیدگاه پزشکیان را نوعی بازگشت به آرمان‌های اول انقلاب دانست و تفکر مقابل او را به انجمن حجتیه و هر آنچه جز دیدگاه امام است نسبت داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب توضیح داد که مردم دیدگاه مقابل پزشکیان را در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به خوبی می‌شناختند که پای صندوق رای آمدند.

راکعی درباره‌ی نگاه‌های تمامیت‌خواهانه‌ی تفکر مقابل پزشکیان گفت که آن‌ها به راحتی و به کوچکترین اختلافی از سلیقه‌ی خودشان عناوین ناروایی مانند ولایی نبودن یا حتی ضدااسلام بودن به دیگران می‌چسبانند. به باور او برای این دیدگاه هدف وسیله را توجیه می‌کند و از هیچ کاری برای تخریب و بیرون راندن رقیب سر باز نمی‌زنند. 

صبر و انتظار برای کابینه‌ی پزشکیان

او درباره‌ی برخورد پزشکیان تاکید داشت که باید صبر کرد و دید که آیا ایشان خواهد توانست آن کابینه و آدم‌هایی که می‌‎خواهد بر سر کار بیاورد یا خیر. اگر چنین شود می‌توان امید داشت که اتفاقات مثبتی در جهت شعارهای پزشکیان بیافتد. 

اسرائیل یا هر آنکس که مطامعش را بر مصالح کشور ارجح می‌داند

او به ترور اسماعیل هنیه و قصد اسرائیل در جلوگیری از هر اتفاق مثبتی در کشور نیز اشاره کرد. راکعی گفت این اتفاق نگرانی مردم درباره‌ی مسئله‌ی نفوذ را چندین برابر کرد و مجدد به فکری در کشور اشاره کرد که حاضر است منافع کشور را قربانی مطامع خود کند.

به انتخاب پزشکیان احترام بگذاریم

این فعال سیاسی درباره‌ی کابینه و انتخاب‌های پزشکیان گفت که هواداران پزشکیان قطعا باید مراعات شرایط را کنند و نزدیکان ایشان حتی اگر بیشترین کار را کرده باشند، باید از سهم‌خواهی اجتناب کنند و به انتخاب وی احترام بگذارند. راکعی اضافه کرد: خودمان را یک لحظه جای ایشان بگذاریم و ببینیم چقدر شرایط ایشان سخت است.

او با اشاره به کنار رفتن علی عبدالعلی‌زاده، رئیس ستاد مرکزی پزشکیان، به عنوان مثال بارز برخورد درست و اصولی در این شرایط تاکید کرد و گفت می‌شود در حالیکه بیشترین تلاش‌ها را برای پیروزی رئیس جمهور کرده باشی، بخاطر رعایت مصالح وی و کشور بی‌سروصدا خودت را کنار بکشی.

در مسائل زنان می‌شود اجماع‌سازی کرد | حجاب

راکعی گفت در حوزه‌ی زنان و مسائل آنان از جمله حجاب در کشور می‌شود اجماع‌سازی کرد چرا که مطالباتشان معقول است و دور از دسترس نیست. این فعال سیاسی با اشاره به سابقه‌ی فعالیتش در مجلس ششم گفت در این دوره ممکن است در موارد بسیاری از تبعیضات علیه زنان که مورد توافق اصولگرایان و اصلاح‌طلبان است فعالیت کرد و در جهت رفع تبعیض‌ها قدم برداشت.

«نکند رقیب کل بازی را دست بگیرد!»

معاون بانوان ستاد انتخاباتی پزشکیان گفت نگرانی‌اش از این بابت است که نکند دیگران کل بازی را در دست گیرند و ادامه داد: ما آن‌ها را که سال‌ها علیه باورهای امام فعالیت کردند را هم در اجماع به بازی راه می‌دهیم اما اینطور نباشد که کلا بازی را از دست ما بگیرند و بخواهند هدایت کنند. در همین برهه‌ی انتخاب وزرا به نظر می‌آید فشارها و دخالت‌هایی از جانب کسانی که همراه ایشان نبوده‌اند و همفکرشان هم نیستند وجود دارد. دوستان نباید بگذارند.

مشارکت در انتخابات آینده بسته به اجماع در سطوح بالای نظام است

به باور راکعی ترمیم اعتماد مردم برای شرکت در انتخابات آینده، تغییر شرایط و دید مردم به صندوق رای بستگی به اجماع در سطوح بالای نظام و رهبری و پزشکیان دارد. او گفت اگر در زمینه‌های مشخصی مانند «حجاب اجباری» و گشت ارشاد شرایط تغییر کند دیگر حتما اقبال مردم به صندوق رای تغییر خواهد کرد.

خدا کند اجماع لااقل با پاکدستان جناح رقیب باشد

راکعی مجدد به کابینه‌ی پزشکیان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که اگر هم در این زمینه اجماعی صورت گرفت حول اشخاص منزه و پاک‌دست باشد.

وزارت زنان و خانواده، از مجلس ششم تا به حال

راکعی به مجلس ششم بازگشت و توضیح داد که مطالبه‌اش ایجاد وزارت زنان و خانواده بوده اما رفتار دیگران طوری بوده که انگار اصل طرح این مطالبه گناه است! این در حالی‌ست که در بسیاری از کشورها چنین وزارتخانه‌ای وجود دارد.

جوانان به پزشکیان و تعهدش اعتماد کردند

این فعال سیاسی در پایان به برخوردش با دهه هشتادی‌ها و جوانانی اشاره کرد که بسیار محکم با صندوق رای قهر کرده بودند اما با فهم شرایط کشور و اعتماد به کسی که گفت گردنم را برابر وعده‌هایم گرو می‌گذارم پای صندوق‌های رای آمدند. راکعی تاکید می‎‌کرد که حتما باید از این نیروی محرکه که به سمت ما برگشته استفاده کرد.

او در پایان نیز از کابینه پزشکیان گفت و هشدار داد که انتخاب مجاهدان شنبه باعث سلب امید از مردم نشود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای پزشکیان باید مراقب به قول شما بازی گردانی جناح رقیب می بود که ظاهرا نبوده!!

  2. بازی گردانی جنح رقیب؟!!! شما بازی سازی نکن و شانتاژ نکن. از همین الان شروع به رقابت کثیف نکنید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا