خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه «مهم» دادستان فومن به استاندار گیلان

سایت گیل خبر (گیلان) نوشت: «در پی بحران خشک شدن درختان ورودی شهرستان فومن (تونل سبز فومن) که یکی از جاذبه‌های بصری و ماندگار این شهرستان است، مراد قربان زاده هریس، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فومن در نامه ای خطاب به استاندار گیلان، خواستار انجام اقدامات فوری برای حل این بحران شد.

در این نامه آمده است:

«جناب آقای دکتر عباسی، استاندار محترم گیلان
باسلام و احترام؛
پیرو نامه شماره ۹۰۲۷/۵۲۰/۶۱۰۰۰ _ ۱۴۰۳/۰۵/۱۸ و با توجه به برگزاری نشست پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال در تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۲ در دادگستری شهرستان فومن، به دلیل بحران خشک‌ شدن درختان ورودی شهرستان (تونل سبز فومن)، اقدامات فوری که باید انجام شود به شرح ذیل مورد موافقت اعضا قرار گرفت. مقرر است به قید فوریت به مدیران استانی و شهرستانی ابلاغ نمائید تا اقدامات ذیل انجام شود.

۱- سم پاشی درختان زیر نظر کارشناسان مرکز بهداشت، محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی با پهپاد مخصوص سم پاشی کشاورزی

۲- آبیاری روزانه درختان مطابق نظریه‌ی کارشناسان کشاورزی و منابع طبیعی

تصمیمات خارج از فوریت جهت اقدام در آینده نزدیک ابلاغ خواهد گردید.

بدیهی است تاخیر در اقدام فوری، تعقیب کیفری متخلفان را فراهم خواهد نمود.»

تونل سبز بلوار ورودی شهر فومن با داشتن بیش از ۴ هزار درخت تنومند و قدیمی از گونه چنار، بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و تراکم رویش این درختان چنان است که منظره زیبا و بی بدیلی را ایجاد کرده و به جاده بهشت هم معروف شده است.

متاسفانه در سال‌های اخیر، عدم رسیدگی و توجه مناسب مسئولان شهرستان فومن به این تونل سبز که همواره به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی فومن برای گردشگران شناخته می‌شد، منجر به خشک شدن تعدادی از درختان این منطقه شده و خطر خشک شدن کامل درختان ورودی فومن در صورت عدم انجام اقدامات فوری، وجود دارد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا