خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی 10 شهریور سال ۸۰ | عارف درباره‌ی سیاست‌هایش توضیح داد

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در شهریور سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

شنبه 10 شهریور 1380 | 12 جمادی‌الثانی 1422 1 سپتامبر 2001

«آقای [حسین] کمالی، وزیر سابق کار [و اموراجتماعی] آمد. از عدم انتخاب در کابینه جدید، ناراضی است و هنوز منتظر ارجاع پُست مناسب است و فکر می‌کند، کارگران با این اقدام آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور]، به صف مخالفان دولت می‌پیوندند. گفتم، می‌تواند به عنوان مشاور امور کارگری، در مرکز تحقیقات استراتژیک [مجمع تشخیص مصلحت نظام] باشد؛ تشکر کرد. [خانم نیره احتشام رضوی]، همسر شهید [سیدمجتبی] نواب‌صفوی و [آقای سیدمحمدباقر رضوی]، فرزندش‌ که روحانی است، آمدند. برای رفع مشکلات خانواده شهید، استمداد کردند.

آقای [هادی] نژادحسینیان، سفیر ایران در سازمان ملل آمد. گفت، مسلمانان در آمریکا به سرعت رو به رشداند؛ از طریق مهاجرت مسلمانان و نیز مسلمان‌شدن سیاه‌پوستان. گرچه آمریکا، آمار رسمی را شش میلیون نفر مسلمان اعلام کرده است، ولی خود مسلمانان معتقدند، نُه میلیون نفرند.

گفت، بنیاد علوی در آمریکا، سالانه دو میلیون دلار سود خالص دارد و صرف امور فرهنگی مسلمین می‌شود و به تأسیس مراکز اسلامی جدید، کمک می‌کند و نیاز به مُبلغان زبردست دارد. بناست مدرسه تربیت مُبلغ در آمریکا تأسیس شود. از احتمال‌ گنجانده‌ شدن فقر و فساد و فحشا، در گزارش امسال [موریس] کاپیترون، [گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل]، گفت که بسیار مختصر است. گفتم، برای جلوگیری از آن تلاش کند. گفت، روابطمان با آمریکا به جای بهترشدن، رو به تیرگی می‌رود و دولت [جرج دبلیو] بوش، خشن است.

عصر، دکتر [محمدرضا] عارف، معاون اول جدید رئیس‌ جمهور آمد. برنامه‌ها و سیاست خود را توضیح داد و از جو بی‌اعتمادی بین مسئولان و فشاری‌که روی مدیران هست، ابراز نگرانی‌ کرد و از من خواست، برای اصلاح فضا کمک کنم.

در کنفرانس ضد نژادپرستی دوربان [آفریقای جنوبی]، اکثر نطق‌ها علیه اسراییل است و تظاهرات وسیع مردمی هم علیه اسرائیل ادامه دارد.[10] سیل در شهرهای شمال، خرابی‌هایی به بارآورده است.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا