خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فراتر از فاجعه؛ آقایان برای جان مردم کاری کنید!

در روزهای اخیر خبرهایی در خصوص سوانح اتوبوسی زائران کربلا در کشور منتشر شده است که متاسفانه در بعضی از این سوانح عده ای از زائران فوت و عده ای دیگر نیز مصدوم و روانه مراکز درمانی شده اند.

برترین‌ها نوشت: در روزهای اخیر خبرهایی در خصوص سوانح اتوبوسی زائران کربلا در کشور منتشر شده است که متاسفانه در بعضی از این سوانح عده ای از زائران فوت و عده ای دیگر نیز مصدوم و روانه مراکز درمانی شده اند.

براساس آخرین آمارهای ثبت شده در گذرگاه‌های مرزی، بیش از ۳.۶میلیون زائر ایرانی برای حضور در مراسم اربعین حسینی وارد عراق شدند که برخی از این مسافران به‌خاطر تصادف در جاده به مقصد نرسیدند.

هرساله یکی از مهمترین ناوگان درنظرگرفته شده برای حمل‌ونقل زائران اربعین اتوبوس بوده است که باتوجه به هزینه کمتر و در دسترس بودن آن نسبت به دیگر ناوگان، تقاضای بالایی دارد، اما اغلب این اتوبوس‌ها کیفیت فنی لازم برای سفر به کربلا را ندارند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر امروز از تصادف و واژگونی ۲ اتوبوس و ۳ خودرو زائران اربعین در محور ایلام به کرمانشاه خبر داد.

چند روز پیش واژگونی اتوبوس زائران اربعین در کوهین ۱۵ زخمی بر جای گذاشت.

فراتر از فاجعه؛  آقایان برای جان مردم کاری کنید!

رئیس سازمان امدادونجات کشور  هم چنین از واژگونی اتوبوس زائران اربعین حسینی در اتوبان ساوه ـ همدان خبر داد و گفت: ۲۸ مسافر در این حادثه مصدوم شدند.

فراتر از فاجعه؛  آقایان برای جان مردم کاری کنید!

این ها چند نمونه از تصادفاتی است که به خاطر نقص فنی اتوبوس‌ها رخ داده است. این مشکل البته فقط به اتوبوس‌ها برنمی‌گردد متاسفانه خودروهای ایرانی نیز کیفیت چندانی برای تضمین سلامت مسافران در جاده‌ها را ندارند. بسیاری از حوادث جانی زائران اربعین به ‌خاطر خودروهای ایرانی رخ داده است. پایین بودن کیفیت خودروهای تولید داخل و از طرف دیگر وضعیت نامناسب جاده ها نقش مهمی در بالا بودن آمار مرگ و میر در تصادفات جاده ای به ویژه در ایام اربعین دارد.

فراتر از فاجعه؛  آقایان برای جان مردم کاری کنید!

در حال حاضر وضعیت جاده های کشور مناسب نیست اما با این حال اگر جاده ای خراب بود و یا به هر دلیلی ماشینی منحرف شد، نباید این تصادف منجر به فوت سرنشینان آن شود. این نشان می دهد که کیفیت خودروهای تولیدی پایین است. ساخت خودرو در کشور ما انحصاری شده و دو شرکت هر خودرویی که می خواهند ساخته و مردم نیز محکوم هستند از آنها استفاده کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا