خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سرقت، جرم اول در آذربایجان شرقی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی گفت‌: یکی از شهروندان با اعلام یک تخلف (عدم پرداخت بازپرداخت وام) حدود 100 میلیارد تومان به منابع مالی بانک بازگرداندیم، شهروندان نیز می‌توانند از طریق سامانه سجام، دیدبان تخلفات را گزارش دهند.

به گزارش سایت نصر (تبریز)، «احمد موقری روز 4 مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: برخی ملاحظات در پرونده ها وجود دارد که قانون و اخلاق اجازه گزارش به رسانه ها را نمی دهد.

در دستگاه قضایی این امکان به راحتی وجود ندارد و به رسانه ها حق می‌دهیم تا از دستگاه قضا از این بابت ناراحت باشند. اما در عین حال به رسانه ها نیازمندیم چرا که نیازمند جامعه و برای رفاه مردم موثر است.

او ادامه داد: برخی محدودیت ها موجب شده است رسانه ها از دستگاه قضایی استقبال نکرده و دور باشند. 500 قاضی در دادسرا داریم که هیچ کدام به دنبال دیده شدن نیستند و همه آن ها با حجم کاری زیاد به دنبال حل کار ها هستند به صورتی که شبانه روزی نیز فعالیت دارند و کار مفید ما بیش از 6 ساعت است.

موقری گفت: فاصله بین ما و رسانه از نظر ما طبیعی و از نظر رسانه ها غیر طبیعی است که حق می‌دهیم.
انعکاس خبر ملاحظات خاصی دارد، دیدگاه تبلیغی نداریم ولی نیازمند آن هستیم که برخی از اخبار در جامعه منتشر شود و مردم متوجه برخورد دستگاه قضایی باشند.

او با بیان اقداماتی که در حوزه پیشگیری صورت گرفته است گفت‌: خیابان انقلاب بیش از یک سال است که حفاری شده و هنوز تکمیل نشده است، ادارات خدمات رسان با این مسئله مشکلات و دیدگاه مالی داشتند.
او افزود: در این رابطه به همراه شهرداری و ادارات خدمات رسان به محلات رفته و موارد را بررسی کرده و قرار شد در 20 روز آینده فاز اول انقلاب بهره برداری شود.
(از این مدت 10 روز مانده است)

او در ادامه به حضور اتباع خارجی در استان پرداخت و گفت: دستگیری اتباع خارجی در استان نسبت به 7 ماه گذشته افزایش پیدا کرده و تنها 110 نفر تنها مجوز اقامت دارند (اتباع چینی و..) که آن ها به عنوان کارشناس در کارخانجات حضور دارند.

در 6 ماهه اول سال جاری 400 نفر اتباع خارجی دستگیر شده است.
او خاطرنشان کرد: در استان ما دستگیری اتباع خارجی غیرمجاز افزایش پیدا کرده و اغلب به صورت تردد بوده، دستگیری ها بلافاصله بدون پرونده قضایی از طریق اردوگاه ویژه اتباع تحویل داده می شود.

او افزود: کارفرماهایی که از اتباع خارجی استفاده می‌کنند نیز برابر قانون مجازات می شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: جدیدترین روش های کلاهبرداری اس ام اس ها هستند که در قالب های مختلف به شهروندان ارسال می شود، اکثر کلاهبرداری ها از طریق همین پیامک های حاوی لینک صورت می گیرد، لازم است شهروندان در این رابطه دقت کنند، از همه اصناف متاسفانه به دام این کلاهبرداری ها افتاده اند.

او با بیان اهمیت مشارکت مردمی و دعوت شهروندان به اعلام تخلفات توضیح داد: یکی از شهروندان با اعلام یک تخلف (عدم پرداخت بازپرداخت وام) حدود 100 میلیارد تومان به منابع مالی بانک بازگرداندیم، شهروندان نیز می‌توانند از طریق سامانه سجام، دیدبان تخلفات را گزارش دهند.

موقری خبر داد: توهین به اشخاص عادی دومین جرم استان است، توهین در استان ما نقل و نبات شده است و از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی دور مانده ایم، نیازمند همکاری رسانه ها هستیم.

او در پایان گفت: سرقت جرم اول استان است، آمار سرقت خودرو در سه مورد از بیمارستان ها بیشتر بود که مکلف کردیم بیمارستان ها مجهز به پارکینگ شوند و با همکاری شهرداری این سه بیمارستان به پارکینگ مجهز شده و ظرفیت پارکینگ را افزایش دادند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا