خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۸ مهر سال ۸۰ | تشدید درگیری‌ها در فلسطین

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در مهر سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

یکشنبه 8 مهر 1380 | 12 رجب 1422 30 سپتامبر 2001

«دیروز شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی آمریکا را تصویب‌ کرد. به موجب آن امکان مسدود کردن حساب‌های متهمان تروریستی یا حمایت از تروریسم، مسدود و فشارهای اقتصادی به کار گرفته می‌شود. امکان مشمول‌شدن ایران به عنوان حمایت از حزب‌الله [لبنان]، یا [سازمان] جهاد [اسلامی] فلسطین هست.

هیأت نمایندگان استان کردستان، در اعتراض به تعیین [آقای اسدالله رازانی]، استاندار غیربومی استعفا دادند، ولی مجلس امروز با عنوان اینکه در آیین‌نامه، استعفای دسته‌جمعی پیش‌بینی نشده است، آن را رد کرد. گفته شد، همه به صورت انفرادی استعفا خواهند داد. در مازندران هم امام جمعه به انتصاب [آقای غلامرضا انصاری]، استاندار غیربومی اعتراض‌ کرده است. در کرمانشاه و بعضی جاهای دیگر هم وضع چنین است.

[حامدعلی محمدالتنی]، سفیر جدید سودان به ملاقات آمد و خواست که مسأله بدهی‌های سودان به ایران که مانعی برای توسعه همکاری‌ها شده، به نحوی حل شود و گفت، روابطشان با مصر بهترشده و نزاع داخلی باقی است.

آقای [ابوالقاسم] حسینی، نماینده بجنورد آمد و مراتب حق‌شناسی مردم بجنورد از خدمات دوران سازندگی – فرودگاه، پتروشیمی، بیمارستان، سیمان، سد، آلومینا و موارد زیربنایی و توسعه روستاها- را ابراز داشت و گفت، در دولت جدید طرح جدیدی اضافه نشده است، مثل بقیه استان‌ها، ولی مقدمات ساخت یک پالایشگاه نفت با سرمایه خارجی در بجنورد و ایجاد خط لوله از منابع نفت آسیای میانه، فراهم است و از من خواست که به آقای [صفرمراد] نیازاُف، [رئیس‌جمهور ترکمنستان] بگویم که همکاری کند. از خطبه‌های نمازجمعه اخیر تمجید کرد وگفت، نمایندگان مجلس فکر می‌کنند با هماهنگی رهبری، صحبت شما و رهبری انجام شده است.

آقای مسیح مهاجری، [مشاور رئیس‌جمهور و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی] آمد و خواست که تأکید کنم، پس از گذشت دوره یک ماهه حکم بازداشت [برادرش]، رئیس دفتر معاون اول رئیس جمهور، تجدید نشود. عصر آقای [علی] عبداللهیان، [معاون اتاق بازرگانی] آمد و گفت، بازار و صنایع دچار رکود هستند و خطبه جمعه شما، بسیاری از مشکلات فکری مردم را حل و ابهامات را برطرف‌کرد و یکی از محققانی که از آمریکا آمده، گفته است به رؤسای آمریکا پیغام می‌دهد که این خطبه را با دقت مطالعه کنند.

درگیری در فلسطین تشدید شده است. در آمریکا به تدریج مقررات محدودکننده آزادی‌ها تصویب می‌شود و امروز تظاهرات وسیعی در آمریکا و خیلی جاهای دیگر علیه جنگ بود.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا