خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طیبه سیاوشی: به خاطر ملاحظه‌کاری سیاسی نبود که سکوت کردم

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی، نماینده‌ی مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی در مورد قتل میترا استاد  و رفتار رسانه‌ها در مورد قتل او  در کانال تلگرامی خود نوشت: «فشار افکار عمومی و برخی از رسانه‌های اصول‌گرا (ازجمله روزنامه‌ی کیهان) به افراد مختلف و در کسوت‌های گوناگون برای اظهارنظر درباره‌ی قتل خانم میترا استاد، ناشی از نگاه سیاست‌زده، موج‌سواری‌های زودگذر و علاقه برای قرارگرفتن در کانون توجه است.

اظهارنظر درخصوص پرونده‌های این‌چنینی که زوایایی پنهان از زندگی خصوصی و حقوق فردی افراد دارد، در تخصص و حیطه‌ی وظایف همه نیست! بنابراین سکوت این‌جانب در این فقره، به هیچ عنوان متأثر از ملاحظات سیاسی نبوده و نخواهد بود.

افرادی که به اظهارنظرات غیردقیق و موضع‌گیری‌های آنی عادت کرده باشند، سخت می‌توانند معنای حقیقی «سکوت» را دریابند. سکوت، گاه نه به‌معنای «انفعال» و «اغماض» یا حتی «اعتراض»، بلکه به‌منزله‌ی نوعی «مُحاق» و «بردباری» برای دریافت حقیقت است. چراکه «وقتی کسی نمی‌داند چه بگوید، باید پُرحرفی کند» و از «سروصدا»، به‌عنوان پوششی برای کتمان حقیقت، بهره جوید. حال باید دید در اینجا، چه کسانی دنبال پوشش (سروصدا) هستند!»

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا