خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ستاد اربعین: زائران ایرانی هرچه زودتر سفر خود را پایان دهند

تسنیم نوشت: «رئیس ستاد مرکزی اربعین از زائران ایرانی که در عراق هستند درخواست کرد با توجه به مشکلات موجود هرچه زودتر سفر خود را پایان دهند.

سیدمجید میراحمدی اظهار داشت: در حال حاضر کنترل و مدیریت ورود و خروج زائران در مرزها در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم این حجم جمعیت را طوری مدیریت و کنترل کنیم که با سهولت وارد عراق شوند.

وی با بیان اینکه مشکلات آن سوی مرز به طوری جدی وجود دارد بیان کرد: در مرز چذابه خودرو لازم برای انتقال زائران به عتبات وجود ندارد و با امکانات خود به دنبال رفع این مشکلات هستیم.

میراحمدی تصریح کرد: همچنان نگرانی های خودمان در مورد وضعیت داخل عراق را داریم، کمبودهای جدی وجود دارد و سعی می کنیم حتی المقدور حتی زائران حاضر در پایانه‌های مرزی را قانع کنیم تا برگردند. البته وضعیت بهتر از ساعات قبل است و اگر همکاری کامل شود از این مساله عبودر می کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: درخواست ما این است زائران به هیچ عنوان به مرزها مراجعه نکنند چون مخاطراتی غیرقابل پیش بینی شده وجود دارد. بنابراین زائران عزیز هم سلامت خود و هم سلامت سایر زائران را حفظ کنند.

وی خطاب به زائران ایرانی در عراق گفت: خواهش ما این است برنامه سفر زیارت خود را هرچه زودتر پایان دهند، همان طور که از قبل اعلام شده سفر باید کوتاه باشد و حداکثر پنج روز و مدت ماندگاری در کربلا یک روز باشد.

میراحمدی گفت: از نجف مسئولان پیام می‌دهند که با کمبود آب روبرو هستند که تلاش می کنیم در عین حال که مشکلات این سوی مرز را برطرف می‌کنیم، مشکلات آن سوی مرز را نیزکاهش دهیم. به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و مشکلات آن سوی عراقی می طلبد تصمیم پیشگیرانه از مخاطرات را جدی بگیریم و با وضعیت درست ساماندهی کنیم».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا