خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای کیهان: از اول امسال همه چی ارزان شده است!

روزنامه‌ی کیهان، حامی روی کار آمدن ابراهیم رئیسی و مدافع این دولت، تیتر اول شماره‌ی یکشنبه ۱۲ شهریور ماه را به تکرار دروغی درباره‌ی تورم تحویل گرفته از دولت روحانی اختصاص داد که با آمار مرکز آمار نمی‌خواند؛ اما چرا؟

روزنامه‌ی کیهان مدعی است که در دولت رئیسی نرخ تورم از 60 به 47 درصد کاهش پیدا کرده است در حالی که عدد ۶۰ ساختگی و برای این است که بتواند ۴۷ درصد کنونی را کاهش یافته نشان دهد.

بنا به گزارش مرکز آمار که تنها مرجع رسمی انتشار آمار در کشور است، در مرادماه ۱۴۰۰ که سید ابراهیم رییسی دولت را از حسن روحانی تحویل گرفت، نرخ تورم سالانه ۴۵.۲ درصد و نرخ تورم نقطه‌ای ۴۳.۲ درصد بوده است.

روزنامه‌ی تندروی کیهان مدعی است که «در دو سال گذشته با وجود اجرای سیاست حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، بحران اقتصادی جهانی ناشی از جنگ اوکراین و هجمه سنگین رسانه‌های معاند علیه اقتصاد، نرخ تورم به‌خوبی کنترل شده است و بر اساس گزارش بانک مرکزی تورم نقطه‌ به ‌نقطه از ابتدای امسال ۱۶ درصد کاهش داشته و آثار خود را در کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن، خودرو و دارایی‌های دیگر نیز نشان داده است».

ادعای ارزانی همه‌ی چیز در سال جاری با هیچ کدام از گزارش‌های اقتصادی دیگر همخوانی ندارد.

کیهان همچنین در حالی به تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اشاره کرده که دولت روحانی ارز ترجیحی را به تدریج به ۸ کالای اساسی کاهش داده بود و دیگر بسیاری از کالاها مشمول آن نبودند.

این روزنامه همچنین در گزارش خود درباره‌ی قیمت دلار در ابتدا و انتهای دولت روحانی هم دروغ می‌گوید.

حسن روحانی دو روز پیش در یک سخنرانی گفته بود که اگر در ابتدای دولت رئیسی برجام احیا می‌شد کشور ۱۰۰ میلیارد دلار بیشتر درآمد داشت.

دولت دوم روحانی همزمان شد با روی کار آمدن دونالد ترامپ که از برجام خارج شد. سیاست کشور در آن مقطع به گونه‌ای بود که روحانی اجازه‌ی توافق با ترامپ را پیدا نکرد.

در ماه‌های پایانی دولت روحانی، بایدن در آمریکا روی کار آمد و دو دولت مذاکراتی را برای احیای برجام انجام دادند و روحانی گفت که اگر همین امروز به عباس عراقچی – مذاکره کننده‌ی اصلی ایران در آن مقطع – اجازه داشته باشد می‌تواند برجام را احیا کند.

دولت رئیسی نتوانست توافق را امضا کند و به گفته‌ی روحانی ایران ۱۰۰ میلیارد دلار به این دلیل ضرر کرده است.

کیهان: افق اقتصاد در اذهان عمومی روشن است

حالا روزنامه‌ی کیهان در آمارسازی‌هایی مدعی است:

«در مجموع آمار‌های مثبت از اوضاع اقتصادی و بهبود روابط خارجی ایران افق روشنی از اقتصاد کشور در اذهان عمومی شکل داده و از ابتدای امسال انتظارت تورمی جامعه کاهشی شده است. تداوم اثرات مثبت سیاست‌های بانک مرکزی و دولت در ماه‌های اخیر اعتماد عمومی را نسبت به اثرگذاری اقدامات اقتصادی دولت جلب کرده است و شاهد بهبود اوضاع اقتصادی هستیم. این عوامل مختلف دست در دست یکدیگر داده‌اند تا بانک مرکزی بیش‌ازپیش در مهار تورم موفق عمل کند. بررسی شاخص بهای کالا‌ها و خدمات مصرفی در تیرماه سال جاری نشان می‌دهد که تورم ماهانه گروه کالایی صفر بوده است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ما کاری به این آمارها نداریم ، روزنامه کیهان و مدیر مسئول معلوم الحالشم برای ما شناخته شده و سخنان نغزشان در آن نشریه فقط بابت تمیز کردن شیشه پنجره ها مصرف میشود . با گفتن اینکه زمان دکتر روحانی تورم 45 بوده و نقطه به نقطه 43 بوده و اکنون 46 و نقطه به نقطه فلان عدد است مردم را سر کار نگذارید . ما اینگونه میدانیم که از زمان آمدن این فرد سفره هایمان نه تنها کوچک بلکه در بسیاری از موارد جمع شده است . ما اینگونه تورم را درک میکنیم که از زمان حضور این بشر گوشت سه برابر نان سه برابر روغن 8 برابر ، پنیر و کره 4 برابر ، پول آب و برق و گاز حداقل 3 برابر ، برنج 2 برابر ، قند 5 برابر ف دلار فلان قیمت شده و همینطور الی آخر . مطمئن هم هستیم که با حضور این و تیمش وضعیت ساعت به ساعت بدتر خواهد شد .
    هر چ گفتیم و نوشتیم که چاپ نکردید ، یعنی چاپ میکنید ولی صحبتهای یک عده مواجب بگیر را ، خیلی وقت است که سایت شما از مردم و سخنانشان فاصله گرفته حالا از ترس یا هر چیز دیگر ، از ناله و نفرین هم دیگر حاصلی نداریم فقط واگذارشان کردیم به خدا و منتظریم تقاصشان را با چشم خودمان همین دنیا ببینیم . هم خودشان و هم آن 5 درصدی که برایشان سیاهه پر کردند . هر چند امیدی به چاپ این پیام هم ندارم

  2. اگه عرضه دارید فقط یک مورد را که به ادعای شماها از اول امسال ارزان شده , نام ببرید .

  3. کاملا صحیح میفرمایند ولی مصادیق آن ارزانی چیزهایی ست که باب دل و مغز آقای شریعتمداری !! میباشد مثل تهمت،افترا، تبعیض، اختلاس خواص و دروغ،،،،،

    17
  4. مخاطبین کیهان مگه خودشون سواد ندارن؟یه سرچ کنن میفهمن کیهان همش دروغ میگه..مردم میدونن مرغ کیلویی ۱۶هزارتومن روحانی ب ۹۰هزارتومن رییسی رسید..گوشت ماکارانی تاچیپس وپفک.. این اقا خوب حقوق میگیره ک گرانی و تورم رو حس نمیکنه.منم این دریافتی رو داشتم ده تا پشتک میزدم از درخت موز نارگیل بالا میرفتم وبشکن میزدم

  5. از نظر خیلی از مردم فهیم ایران ایشان عددی نیستند که برای مردم ایران نظر بدهند نظراتش برای دارو دسته خودش مفید است

  6. با درآمدی که آقای شریعتمداری و دوستانشون در کیهان دارند این قیمتها براشون مفهمومی نداره و حتی ارزون هم هست!!!!!! ایکاش ما هم چنین درآمدی داشتیم که قیمتها برامون ارزون میبود و احساس رضایت میکردیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا