خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افزایش ۳۰ درصدی مراجعه به درمانگاه جوادالائمه (ع) بجنورد

مسئول مجتمع درمانی و مرکز جراحی محدود حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه تاکنون ۳۵ هزار مراجعه‌کننده داشته‌ایم، گفت: آمار مراجعه‌ها در مقایسه با ماه‌های قبل ۳۰ درصد افزایش مراجعه‌کننده داشته است.

به گزارش عصر اترک، عیسی برجی، مسئول مجتمع درمانی و مرکز جراحی محدود حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: طی شهریورماه سال جاری ۳۷ هزار نفر در این مرکز خدمات پزشک عمومی و اورژانس دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه با افزایش مراجعات در مهرماه سال جاری تا تاریخ ۲۱ مهرماه به ۳۵ هزار نفر مراجعه‌کننده رسیده است، گفت: این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود براین اساس تا انتهای ماه به بیش از ۵۰ هزار نفر مراجعه‌کننده نیز برسد.

برجی با تأکید بر اینکه هرساله با آغاز فصل پاییز شاهد افزایش بیماری‌های فصلی و تنفسی هستیم، افزود: بر اساس آمار مراجعات در مقایسه با ماه‌های قبل شاهد افزایش ۳۰ درصدی بیماران به مرکز درمانی بوده‌ایم.

مسئول مجتمع درمانی و مرکز جراحی محدود حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی ابراز داشت: طبق اعلام پزشکان علائم بیماران مراجعه‌کننده به این مرکز درمانی، مشابه کرونا است، اما باتوجه به دلیل مشابهت با بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز علائم مشترک زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه از اوایل پاییز تا آذرماه و دی‌ماه آمار ابتلا به بیماری افزایشی خواهد بود، گفت: گفتنی است که از نظر میزان شیوع سرماخوردگی و مراجعان در کودکان و بزرگسالان، آمار بزرگسالان به‌مراتب بیشتر است و کودکان بیشتر به کلینیک کودک در بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه می‌کنند.

برجی با تأکید بر این میزان که تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های حساس و سالمندان توصیه می‌شود، یادآور شد: واکسن آنفولانزا بهتر است که در نیمه دوم شهریور تزریق شود، اما تا آبان و آذر هم قابل تزریق و تأثیرگذار است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا