خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یزدگردی با شعار «دورت بگردم یزد من»

یزدگردی با مديريت گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، با شعار «دورت بگردم یزد من» برگزار می‌شود.

یزدگردی با شعار «دورت بگردم یزد من»
یزدگردی با شعار «دورت بگردم یزد من»

به گزارش پایگاه خبری افق یزد، مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به ناآشنایی برخی شهروندان یزدی با تاریخ پیشینیان خود، فرهنگ و آداب و رسوم گذشته یزد گفت: در برنامه یزدگردی دورت بگردم یزد من، شهروندان در قالب گروه‌های ۴۰ نفره در دو مسیر مجزا از ساعت ۸ صبح روزهای پنجشنبه و جمعه بازدید خود را شروع و تا ساعت ۱۳ از محلات قدیمی یزد بازدید می‌کنند.

علیرضا ثواچه تصریح کرد: مخاطبان در برنامه یزدگردی در دو مسیر مجزا و از مکان‌هایی همچون مجموعه باغ جهانی دولت آباد و جاذبه های محله چهارمنار، بقعه سید شمس الدین، مسجد و موزه خضر شاه، حوض ملتکیه، امامزاده جعفری (ع) و… بازدید می‌کنند.

او ادامه داد: همچنین در مسیر دوم از مجموعه امیر چقماق، تکیه و مسجد امیرچقماق، ستی فاطمه، مسجد ملااسماعیل، میدان خان، بازار خان، دروازه مهریز، موزه آب و… بازدید خواهند کرد.

او گفت: هزینه این برنامه برای هر نفر ۲۰ هزار تومان است و گروه‌ها از یک راهنمای متخصص برای ارائه توضیحات بهره‌مند می‌شوند. پذیرایی از بازیدکنندگان با شولی و کیک یزدی و چای که از غذاها و شیرینی های ثبت شده ملی در آثار ناملموس هستند از دیگر برنامه های یزدگردی است.

ثواچه با اشاره به اینکه مجموعه های دانش آموزی، دانشجویی، هیئات، مساجد، مراکز فرهنگی و نیکوکاری و سایر مجموعه ها می توانند درخواست خود را به صورت حضوری در محل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ثبت نمایند، اظهار امیدواری کرد به زودی فرایند ثبت نام این برنامه و سایر برنامه های دورت بگردم یزد من به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه خدمات گردشگری و الکترونیکی انجام می شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا