خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنان پروانه معصومی خطاب به رهبری

گزارش «خامنه‌ای دات آی آر» از سخنان پروانه معصومی خطاب به رهبری که تیر ماه 89 منتشر شده در پی می‌آید:

«خانم پروانه معصومی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون که در فیلم‌­ها و سریال‌­های زیادی از جمله یوسف پیامبر(ع) و نشانی، بازی کرده است به طور کلی به حضور کیفی زن در سینما و تلویزیون نقد داشت و گفت که البته در پنج شش سال اخیر این وضعیت بهتر شده و رو به بهبود است.

او با اشاره به اینکه در پانزده سال اخیر در یک روستا در گیلان زندگی می‌­کند، متذکر شد که تلویزیون بایست خود را بیشتر برای طبقات روستایی متعهد بداند. قشری که پس از کار روزانه به منزل می­‌آیند و خود را در تلویزیون غرق می­کنند و به شدت از آن تأثیر می‌­پذیرند، مردمی که فقط با فیلم­ها و سریال­های وطنی ارتباط برقرار می­کنند و تنها تفریحشان همین تلویزیون است.

وگرنه تهرانی‌­ها که به اندازه‌ی کافی مشغولیت و سرگرمی دارند. آیا ما برای تهران برنامه می‌سازیم یا کل ایران؟ تهران سرِ ایران است ولی دارد به کلّ ایران تبدیل می­شود. آیا نمی‌­شود موضوع قصه­‌ها و فیلم­‌های شما همین طبقات روستایی باشند؟ اینها که زندگی‌شان این همه معنا دارد.

اما برخی نویسندگان و محققان هم که می­‌آیند فقط یک شب در روستا می­‌مانند و فردا برمی‌­گردند و می‌­گویند فهمیدیم چه قصه‌ای بایست بنویسیم. این روستاییان نجیب قصه­‌های زیادی دارند که جذاب و شنیدنی است.

او سپس به برخی از همسایگان خود اشاره کرد و گفت اگر آنها امشب مرا در تلویزیون بببینند فردا طور دیگری به من نگاه می­کنند، چون‌که به حضور شما رسیده­‌ام و ساعتی در زیر آن سقفی بوده­‌ام که شما بوده­‌اید»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا