خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۱۱ آذر سال ۷۹ | «بحث بر سر اجرای قانون اساسی داغ است»

جمعه 11 آذر 1379   |   4 رمضان 1421         1 دسامبر 2000

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۱۱ آذر سال 1379 را در ادامه می‌خوانید:

ساعت چهار و نیم صبح، براي خوردن سحري بيدار شدم. مهدي سحري نخورد. معمولاً بدون سحري روزه مي‌گيرد؛ براي‌ كم‌كردن چاقي. فاطي هم به خاطر ضعف مفرط، نمي‌تواند روزه بگيرد. بعد از نماز صبح تا ساعت هفت، خوابيدم. پانسمان دستم را كه براي تزريق‌ها بسته بودند، بازكرديم و براي نماز صبح وضو گرفتم.

ساعت هفت و نیم صبح، دكتر [مجید] ملكي، [متخصص قلب و عروق] آمد. پس از ديدن محل زخم و مشاهده خوب بودن وضع، با مراجعت به خانه موافقت‌ كردند. ساعت هشت و نیم منزل بوديم. گفتند كه ديگر از قرص‌هايي كه براي كنترل قلب داده بودند، استفاده نكنم و فقط اگر خواستم، هفته‌اي سه قرص آسپرين كوچك 80 ميلي‌گرمي مصرف‌ كنم. معاينات ديگر، قند را هم نرمال نشان داد و گفتند، از قرص قند هم استفاده نكنم. در منزل استحمام نمودم. وضع كاملاً به صورت عادي برگشت. تا شب به مطالعه و استراحت گذشت. ديشب و امروز، باران هم داشتيم.

در فلسطين اشغالي، اسرائيل فرودگاه غزه و بخشي از مراكزي را ‌كه اسرائيل آنها را محاصره كرده بود، رفع حصر كرده و دولت خودگردان هم جمعي از افراد مجاهد آزادشده فلسطيني را بازداشت‌ نموده كه خبر از نوعي توافق مي‌دهد و [ایهود] باراك، [نخست‌وزیر اسراییل]، باز وعده زمين بيشتر داده كه از سوي مردم رد شده است.

در آمريكا، دادگاه فلوريدا، علي‌رغم مخالفت [جرج] بوش، [نامزد حزب جمهوریخواه]، حكم كرده كه يك ميليون رأی از آرای مردم، بازشماري شود و جمهوري‌خواهان از دادگاه فدرال خواسته‌اند كه با تأييد انتخابات، نزاع‌ها را فيصله دهد. بسياري از شخصيت‌ها، از بحران احتمالي‌ عميق‌ كشور اظهار نگراني‌ كرده‌اند و جمعي از شخصيت‌هاي آمريكا، منجمله [هنری] كيسينجر، [وزیر امورخارجه اسبق آمریکا]، در مورد تشكيل دادگاه جنايي بين‌المللي، بيانيه‌اي داده‌اند و گفته‌اند، در چنين دادگاهي، حتماً نظاميان اسرائيل و آمريكا به محاكمه‌ كشيده خواهند شد. آمريكايي‌ها تاكنون فكر مي‌كردند، از چنين دادگاهي براي ترساندن دولت‌هاي مستقل دنيا بهره بگيرند.

در رسانه‌ها، بحث بر سر اجراي قانون اساسي داغ است و رسانه‌هاي خارجي، به اختلاف بين قوه مجريه و قضایيه دامن مي‌زنند.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال 1379؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا