خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۱۶ آذر سال ۷۹ | انتقاد وزیر اسبق‌ کشور از توجه‌نکردن دولت به نيازهای جامعه

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۱۶ آذر سال 1379 را در ادامه می‌خوانید:

چهار‌شنبه 16 آذر 1379   | 9 رمضان 1421        6 دسامبر 2000

آقاي دكتر مجيد عباسپور، [مشاور فنی رییس‌جمهور] آمد. گزارشي مفصل از وضع صنايع ويژه و مشكلات و كمبودها را داد. آقاي علي‌محمد بشارتي، [وزیر اسبق‌ کشور] آمد. از وضع جاري‌ كشور انتقاد نمود و از عدم توجه دولت به نيازها و امور وضع جامعه و سرگرم شدن به مسایل سياسي، احساس خطر براي انقلاب مي‌كند.

عصر جمعي از قاريان قرآن، در دفترم برنامه اجرا كردند. از چند حافظ‌ كل قرآن، سئوالاتي شد؛ منجمله از يك دختر هفت ساله به نام «فاطمه شيرازي» امتحان كردم و خوب جواب داد. گفتند، مادرش هم حافظ‌ كل قرآن است. عفت به فاطمه شيرازي، يك سكه بهار آزادي هديه كرد. من هم صحبت كوتاهي براي آنها نمودم.[1] افطار میهمان من بودند. به همه حضار، يك كتاب «عبور از بحران» [= کارنامه و خاطرات سال 1360] هديه‌كردم.

امروز آقاي [سیدمحمد] خاتمي، [رییس‌جمهور]، در دانشگاه تربيت مدرس، به مناسبت روز دانشجو، سخنراني داشت و مطالب دو پهلویي‌ گفت كه دو طرف را راضي‌ كند، ولي شايد به دو طرف برخورد داشته باشد. به دستور رهبري، رسماً و علناً خواسته‌ی تغيير قانون اساسي را محكوم‌ كرد و گفت، حرف ايشان مربوط به قانون عادي بوده كه به غلط به قانون اساسي تعبير شد. شب، زلزله‌اي هفت ريشتري در درياي خزر اتفاق افتاده كه در تهران هم حس شد و در تركمنستان، تلفات هم داشته است.


[1] – در بخشی از این سخنرانی آمده است: «ترديد نكنيم كه تا قرآن بين ما عزيز و حاكم نباشد، امت اسلامى نمى‌تواند به جايگاهى كه شايسته است، دست پيدا كند و اگر قرآن، جاى خودش را در بين ما پيدا كند آن روز، ما عزت دنيا و آخرت را خواهيم داشت. درباره اين خاصيت قرآن، به ما گفته‌اند كه هر وقت ظلمت‌ها و شبهه‌ها در جامعه شما خودنمايى كند، به قرآن متوسل شويد و به آن پناه ببريد. زمان ما كمى اين نگرانى را به وجود آورده كه موج مخرب فرهنگ غرب و توطئه‌هاى دشمنان خدا، جوانان ما را مورد آسيب قرار بدهد كه بهترين راه براى ما توجه به قرآن است كه خوشبختانه چنين وضعى در جامعه پيدا شده است، ولى به بخشى از جامعه محدود است. ما اميدواريم همه‌ جامعه ما از اين نورانيت بهره بگيرند.» رجوع‌‌ کنید←كتاب «هاشمي‌رفسنجاني، سخنرانی‌های 1379»، دفتر نشر معارف انقلاب، 1401.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال 1379؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا