خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«الگوی آمریکایی» اصولگرایان برای انتخاب کاندیدای ریاست جمهوری

اصولگرایان که در انتخابات سال 92 شکست سختی از تنها کاندیدای اصلاح طلبان و اعتدالگرایان خورده اند، الگوی آمریکایی را برای انتخاب کاندیدای سال 96 خود در پیش می گیرند.

به گزارش انصاف نیوز، اصولگرایان پس از پشت سر گذاشتن مدت ها خاموشی به خاطر کارنامه ی منفی دو دولت اصولگرای احمدی نژاد، حالا برای انتخابات 96 در حال تجربه ی به کار گیری الگوی احزاب اصلی آمریکایی هستند تا به کاندیدای واحد برای رقابت با حسن روحانی برسند.

اصلاح طلبان و اعتدالگرایان تا اینجا تنها بر حمایت از حسن روحانی، رییس جمهور فعلی برای کاندیداتوری انتخابات آینده تاکید کرده اند، هر چند بعضی از نیروهای فرعی آنها بر ضرورت آماده سازی کاندیداهای دیگر نیز اصرار دارند.

به نظر می رسد پایگاه رای آقای روحانی در سال آینده به خاطر عملکرد او در سیاست خارجی و به دست آوردن توافق هسته ای موسوم به برجام نسبت به سال 92 افزایش نشان دهد.

با این حال بخشی از حامیان او در حوزه ی سیاست داخلی و اقتصاد، نقدهایی را مطرح می کنند.

اصولگرایان که در مورد احمدی نژاد در سالهای اخیر اختلافات بسیاری داشتند، تقریبا به این نتیجه رسیده بودند که کاندیداتوری او در انتخابات 96 می تواند تاثیرگذار باشد. اما پس از نهی رهبری از کاندیداتوری او، چهره ای که از جناح اصولگرا امکان رقابت جدی با حسن روحانی را داشته باشد تاکنون معرفی نشده است.

«مصطفی میرسلیم»، وزیر اسبق ارشاد و از اعضای حزب موتلفه، تنها کاندیدای جدی معرفی شده از سوی این حزب است که حتی دیگر اصولگرایان از او استقبال نکرده اند.

علیرضا زاکانی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، حدادعادل، احمد توکلی و مهرداد بذرپاش، از جمله چهره هایی هستند که احتمال ورودشان به دور رقابت کم به نظر نمی رسد، چهره هایی که همگی در آخرین انتخاباتی که کاندیدا بوده اند شکست خوردند.

قالیباف، شهردار کنونی تهران که در انتخابات 92 که چندین کاندیدای اصولگرا به رقابت با روحانی پرداخته بودند، جدی ترین رقیب اوست، حدود 7 میلیون رای آورد و بخشی از کارشناسان سیاسی حتی اصولگرا معتقدند که شانسی برای کاندیداتوری مجدد ندارد، هم از این جهت که دو بار در سالهای 84 و 92 در انتخابات ها کاندیدا شده و شکست خورده و هم از این جهت که سابقه ی نظامی دارد.

با این حال، به نظر می رسد که اصولگرایان برای رسیدن به اجماع و دوری از تعدد کاندیدا، این بار می خواهند رقابتی علنی تا هفته های منتهی به انتخابات اردیبهشت ماه داشته باشند، هر چند طرحی مشابه این در میان سه کاندیدای آنها در انتخابات سال 92، یعنی حدادعادل، ولایتی و قالیباف شکست خورد؛ حدادعادل بدون حمایت از آنها انصراف داد، آن دو نیز تا آخر کاندیدا ماندند، به اضافه ی این که محسن رضایی و سعید جلیلی از دیگر کاندیداهای اصولگرای آن انتخابات بودند.

«عبدالله گنجی»، از فعالان رسانه ای اصولگرا که مدیر مسوول روزنامه ی «جوان» است، در یادداشتی در تلگرام نوشته است:

«به نظر می رسد سنجش های اجتماعی دو ماه گذشته اصول گرایان را جهت حضور جدی در انتخابات امیدوارتر کرده است. آنان “انفعال” و “افتراق” را به “ابتکار” تبدیل کرده اند. شنیده ها حاکی است با طرحهای نوآورانه -از جهت شکل رسیدن به وحدت حداکثری -که قدرت اقناع بدنه آنان را نیز دارد به میدان خواهند آمد و روش معرفی کاندیدای نهایی نیز با همه گذشته سیاسی آنان متفاوت خواهد بود. تا جمعه باید منتظر خروجی اولین تدابیر ماند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چه کلمات قلمبه سلمبه و دهن پرکني!! تبديل انفعال و افتراق به ابتکار و نوآوري!! در واقع تبديل انفعال و افتراق به تقليد و دعواي زرگري که مردم هم بخوبي با آن آشنا هستند، با مسماتر است، جناب گنجي! ضمنا من هنوز دلم ميخواد بدونم جناب زاکاني اون يک ميليارد، چند زائوي بصيرت فراهم می کرد!؟ آخه اين مبلغ قراردادي براي بصيرت زائي بود.

      1. admin عزيز، 2 سئوال دارم 1) آيا اجرائي نشدن قرارداد بعمني عدم دريافت پول است؟ 2)سازمان تبليغات هم اجرائي نشدن اين قرارداد و عدم پرداخت پول را تائيد ميکند؟ اگر شما از پاسخ مثبت هر دو سئوال مطمئن هستيد، بنده رسما در اينمورد از جناب زاکاني عذرخواهي خواهم کرد.

        1. گفته اند که اجرایی نشده، که به معنی عدم دریافت پول و یا بازگرداندن آن است. البته اصل چنین قراردادی و احتمال وجود قراردادهای مشابه که اجرایی شده باشند مساله است. وگرنه این مورد پس از رسانه ای شدن اگر می خواستند هم نمی توانستند اجرایی کنند

  2. اینها می خواهند یکبار دیگر آزموده را بیازمایند سخت در اشتباهند این بار ملت شریف وآگاه مجددا حریف پپولیسم خواهند شد و کوبنده تر آنان را بر سر جایشان خواهند نشاند. باور کنیدهمه آنها رویهم نمی توانند به اندازه 30 تا 35 درصد رای آقای روحانی آرا کسب کنند.با دیدن اسامی بعضی از آنها آدم خنده اش می گیره که در سرچه می پرورانند!!!؟؟؟؟

  3. بنظرمیرسدآقایان قدرت طلب مغول وار کاندیدبرای بلعیدن بیشترخواهند شدولی ملت هوشیارتودهنی دیگری بر آنان خواهند نواخت به فضل پروردگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا