خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امروز، عرضه اولیه داتام

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: بخشی از سهام گروه مالی داتام، امروز، چهارشنبه 6 دی ماه 402، در بازار سرمایه به فروش می‌رسد تا عرضه اولیه داتام اولین عرضه زمستان جاری باشد.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، گروه مالی داتام از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ایران زمین است که بر اساس اعلام مدیران شرکت، عهده‌دار تمامی فعالیت‌های مالی این بانک در بازار سرمایه شده است.

درخواست گروه مالی داتام برای ورود به بازار بورس اوراق بهادار، در اسفند ماه سال گذشته مورد قبول هیات پذیرش بورس قرار گرفت و از اواخر آبان‌ماه گذشته، نماد داتام روی تابلوی بورس روشن شد. این نماد در طبقه «سایر واسطه‌‌های مالی» دسته‌بندی شده است.

در عرضه اولیه داتام از سرمایه ثبتی هزار میلیارد تومانی این شرکت، یک میلیارد سهم 100 تومانی به فروش می‌رسد و به این ترتیب 10 درصد سرمایه و سهام داتام به مالکیت معامله‌گران بورس اوراق بهادار تهران درمی‌آید.

گروه مالی داتام، ششصد و یازدهمین شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است.

در عرضه اولیه داتام برای هر کد بورسی حداکثر 1500 سهم درنظر گرفته شده است. مدیر عرضه، کارگزاری حافظ است که خود از زیرمجموعه‌های هلدینگ مالی داتام محسوب می‌شود. متعهد خرید هم شرکت تامین سرمایه امید است.

برای عرضه اولیه داتام روش ثبت سفارش به منظور کشف قیمت در نظر گرفته شده؛ قیمت مبنا برای هر سهم 140 تومان و 9 زار است اما قیمت سهم مجاز به نوسان در محدوده کف ۱۲۶۸ ریال (126 تومان و 8 زار) و سقف 1550 ریال (155 تومان) خواهد بود.

به این ترتیب حدکثر نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در عرضه اولیه داتام کمتر از 250 هزار تومان خواهد بود.

بر اساس گزارش رسانه، گروه مالی داتام در مهر ماه گذشته یک عملیات تامین مالی برای شرکت حایر انجام داده است که ارزش آن بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است. دومین پروژه انتشار اوراق مرابحه برای گروه انتخاب الکترونیک آرمان به ارزش هزار میلیارد تومان در دستور کار شرکت قرار دارد. همچنین  2هزار و 500 میلیارد تومان پروژه تامین مالی دیگر هم در حال بررسی، امکان‌سنجی و محاسبات فنی سودوزیان هستند.

گفتنی است گروه مالی داتام شرکت‌های کارگزاری حافظ، مشاور سرمایه‌گذاری هدف حافظ، پاک انرژی نیکو گستر، لیزینگ ایران زمین، چاوش همراه سرزمین ایرانیان و شرکت خدمات ارزی و صرافی ایران زمین را تحت کنترل دارد.

بر اساس گفته‌های عباس فارسی، رئیس هیات مدیره و علی عالی‌زاده مدیرعامل گروه مالی داتام در مراسم معرفی سهم، این شرکت در حال کار روی ایده راه‌اندازی یک سوپرمارکت مالی است. سوپرمارکت مالی به شرکت‌هایی اتلاق می‌شود که دامنه وسیعی از خدمات مالی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. خدماتی چون مدیریت سهم، پوشش بیمه‌ای، سرمایه‌گذاری و تامین مالی، لیزینگ و حتی مشاوره ملکی از محصولاتی است که در سوپرمارکت‌های مالی ارائه می‌شود. در واقع بهره‌مندی گروه مالی داتام از پشتیبانی بانک ایران زمین، به این شرکت امکان ارائه خدمات و ابزارهای نوین مالی را می‌دهد که یکی از شروط عمیق‌شدن بازار سرمایه است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا