خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نبود انگیزه از دلایل مهاجرت پزشکان قمی است»

مشاور عالی و اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه نبود انگیزه یکی از دلایل مهاجرت پزشکان قمی به دیگر شهرها است، تصریح کرد: ساخت و توسعه بیمارستان‌های تخصصی در قم، موجب جذب توریسم سلامت می‌شود که این موضوع آورده اقتصادی را برای شهر به دنبال دارد.

پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم‌نا) نوشت: نشست تخصصی سفر، زیارت و سلامت روز گذشته با حضور مسئولات دانشگاه علوم پزشکی استان قم در سالن جلسات امام علی(ع) این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست محمد جهانگیری، مشاور عالی و اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، پیرامون مهاجرت پزشکان قم به شهرهای دیگر، اظهار کرد: یکی از موانع جدی گردشگری و خدمات سلامت، مسئله «مهاجرت معکوس» است و بسیاری از پزشکان نامداری که اهل قم هستند؛ اکنون در این شهر حضور ندارند.

او نبود انگیزه را یکی از دلایل مهاجرت پزشکان قمی به دیگر شهرها دانست و در ادامه تصریح کرد: افزون بر مشکلات فنی بسیاری که در خصوص توسعه بیمارستان‌های قم وجود دارد؛ نبود زیرساخت‌های مناسب و عدم ارائه خدمات بین‌المللی نیز انگیزه را از پزشکان قمی گرفته است.

جهانگیری با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در خصوص راه‌اندازی گردشگری سلامت در قم، خاطرنشان کرد: جذب سرمایه و استفاده از ظرفیت خیرین یکی از راهکارهای رونق گردشگری سلامت در قم است که این امر با خود باوری و تبلیغات صحیح می‌تواند محقق شود.

او با بیان اشاره به ساخت بیمارستان تخصصی نور، شهرک سلامت خاتم و فعالیت بیمارستان امیرالمومنین(ع) در قم، گفت: ساخت و توسعه بیمارستان‌های تخصصی در قم، موجب جذب توریسم سلامت می‌شود که این موضوع علاوه بر آورده اقتصادی برای شهر، موجب افزایش آمار اشتغال جوانان نیز خواهد شد.

جهانگیری اضافه کرد: در دنیا حداکثر ظرفیتی یک بیمارستان برای بیمار غیر بومی 30 درصد و 70 درصد باقی مانده برای اهالی آن است؛ لذا در صورت توسعه گردشگری سلامت، اولین کسانی که از لحاظ دسترسی به امکانات درمانی متنفع می‌شوند خود مردم آن شهر هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا