خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۱۷ دی سال ۷۹ | مذاکرات دوستانه و معمولی با چین

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۱۷ دی سال ۱۳۷۹ را در ادامه می‌خوانید:

شنبه 17 دي  1379   |  11  شوال 1421                              6 ژانويه 2001

كميسيون زيربنايي [مجمع تشخیص مصلحت نظام]، سياست‌هاي‌ كلي بخش مسكن را تكميل‌ كرد. محسن و فاطي، براي مسائل مربوط به چاپ [کتاب کارنامه و] خاطرات [سال 1361؛ پس از بحران] آمدند. [آقای هوجین تائو]، معاون رئيس‌جمهور چين آمد. مذاكرات‌مان دوستانه و معمولي بود. از عدم وفاي به تعهد چين در مقابل قرارهاي ساخت نيروگاه هسته‌اي و طرح توليد سوخت هسته‌اي در اصفهان گلايه كردم و او مرا پايه‌گذار روابط خوب ايران و چين عنوان كرد.

شب، براي جلسه سران [قوا]، میهمان آقاي [سیدمحمود] هاشمي‌شاهرودي، [رئیس قوه‌قضاییه] بوديم. مسأله ايجاد فرستنده تلويزيوني در كوي دانشگاه تهران، توسط دانشجويان و با هزينه وزارت علوم مطرح شد كه امروز توسط دستگاه قضايي پلمپ شده است. آقاي [سیدمحمد] خاتمي، [رئیس‌جمهور] گفت، در حد شبكه ويدیويي با كابل داخلي است كه نظير آن در دانشگاه امام صادق (ع) است؛ به برخورد با آن اعتراض داشت و نيز آقاي خاتمي از برخورد با مسافران كنفرانس برلين گله‌مند بود و گفت، باعث سردي روابط با آلمان شد و اصولاً اروپا اخيراً با ايران سرد شده و در رابطه با فرانسه به حد شكننده‌اي رسيده. آقاي شاهرودي جواب داد كه اينها بهانه است؛ غربي‌ها انتظاراتي از دولت شما داشتند، ديدند عملي نيست، اينها را بهانه مي‌كنند و نبايد به آنها اجازه داد كه در امور داخلي ما و عملكرد قضايي ما، دخالت كنند.

گفته شد كه به آنها گفته شود، شما در هنگام دادگاه ميكونوس مي‌گفتيد، دادگاه‌ها مستقل‌اند و امروز چگونه از ما توقع دخالت در امور دادگاه داريد؟ آقايان خاتمي و [مهدی] كروبي، [رییس‌مجلس]، از [کتاب] خاطرات آيت‌الله منتظري انتقاد كردند و همگي متفق بودند كه حالت انتقام از امام و احمدآقا و انقلاب دارد. آقاي خاتمي‌ گفت، نقاط ضعف فراوان خاطرات، باعث مخدوش شدن چهره آقاي منتظري شده و كساني درصدد انتشار و نقاط ضعف آن هستند.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۹؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا